Avatar billede frozenice Nybegynder
30. oktober 2011 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Qnap TS-219P

Nå, nu er gode råd kærkommen.

Jeg er den lykkelige indehaver af en Qnap Nas TS-219P. Da jeg fornyligt opdatere til ny firmware version 3.5.1 Build1002 gik det så galt, min Nas vågnede aldrig igen.

Når jeg starter den står den bare og blinker i led rød / Grøn og det bliver den ved med og når jeg siger bliver ved med så gjorde den det i mere end 48 timer. Jeg kan ikke komme i kontakt med den på den ene eller anden måde, den findes ikke på netværket og Qnap finder kan ikke se den, hvad værre er jeg kan ikke resette den på den knap der er på bagsiden.

What to do ?

Som bonus info kan jeg fortælle at jeg har læs div. fora og FAQ på nettet, diskene har være ude og inde under forsøg.

Jeg har ikke mistet data da jeg tog backup inden jeg updaterede firmware.

Nogen mener det er strømforsyningen, kan det passe ? Eller hardware fejl men hvilken ?
Avatar billede fhansen82 Mester
30. oktober 2011 - 22:18 #1
Prøv at smide en besked i dette forum. Der er mange hajer som benytter QNAP NAS'er.

http://forum.recordere.dk/
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. oktober 2011 - 22:33 #2
Dine problemer er opstået efter en firmware opdatering, så at problemet er din strømforsyning, tror jeg ikke på.

Har du tjekket QNAP's support forum?
Du får nok nemmest hjælp ved at kontakte QNAP's support direkte.

Du skriver at du har været inde og læse på div. fora, men ikke hvad du har prøvet

Men der skulle være mulighed for at lave en firmware recovery.

Se link her: http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery

Der er også nogle løsningsforslag her: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=230420
Avatar billede frozenice Nybegynder
01. november 2011 - 22:45 #3
@fhansen82 - Tak men det gav ikke meget.
Avatar billede frozenice Nybegynder
01. november 2011 - 22:46 #4
@kgkg - Tak for hjælpen, det løste ret faktisk mit meget store problem her til aften. Havde jeg dog bare læste let mere i forummet var jeg nået ned til den løsning.

TAK - Point er dine :-)
Avatar billede frozenice Nybegynder
01. november 2011 - 22:47 #5
Ikke helt sikker på jeg har fattet hvordan man giver point.
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. november 2011 - 16:25 #6
Du giver point ved at bede den/dem som er kommet med et svar som du kan bruge. Og når personen/personerne har lagt et svar, så acceptere du svaret/svarene.