Avatar billede downloading Nybegynder
31. oktober 2011 - 16:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sende og modtage privat information fra en anden server

Hej.

Det er efthånden nogen tid siden jeg har leget med php, så jeg er lidt rusten, håber i kan bære over med det.

Mit problem er at jeg skal sende nogle simple, men følsomme data fra forskellige computere til min egen server. Dataen skal så behandles på min server, og en URL skal retuneres (de skal i virkeligheden helst sendes til urlen idet denne er en URL til et dokument). Det er sådan at det er vigtigt at jeg kan kontrollere at requesten rent fraktisk kommer fra en af de godkendte servere så jeg ikke sender folk videre der ikke burde have adgang til dokumentet.

Jeg syntes at være kommet frem til at CURL er vejen frem. Kan dog ikke helt gennemskue hvordan jeg verificerer at requesten kommer fra en godkendt server. Har jeg ret i at vejen frem er CURL, og nogle ideer til verifikationen?

Mange tak
Avatar billede downloading Nybegynder
31. oktober 2011 - 16:47 #1
Ahh. Hvis jeg bruger CURL og kryptering/dekryptering med en nøgle som ligger i scriptet på begge servere, så burde ubudne servere ikke kunne sende noget som min service vil tolke som noget der giver mening.

Men er CURL stadig det bedste valg? Og hvordan spiller det sammen med æøå?
Avatar billede downloading Nybegynder
15. november 2011 - 13:11 #2
lukket grundet intet svar :(