Avatar billede Christina74 Praktikant
01. november 2011 - 19:36 Der er 10 kommentarer

Hjælp. Nogen sender mails til alle mine kontakter på min hotmail!!

Er der nogen der kan hjælpe.
De senste mange dage, er der blevet sendt engelske mails til alle mine kontakter fra min hotmail - altså som om det er mig der har sendt dem.
Alene i dag, er der sendt 2 gange til alle mine kontakter. Det er den samme der gør det, tror jeg. Det er mails, der indeholder et link til en engelsk side. Kigger jeg under "besked detaljer", står der dette under message ID: Message-ID: <DUB112-W134F694B23C34477B3183A0CED70@phx.gbl>

Hvad kan jeg gøre for at stoppe det??
Avatar billede Denraskemurer Nybegynder
01. november 2011 - 19:45 #1
Ændre din adgangskode
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2011 - 20:11 #2
Bruger du nogen sider hvor du har opgivet din mail adresse som en del af din profil?

Ligger de sendte e-mails under sendt post?
Avatar billede Christina74 Praktikant
01. november 2011 - 20:48 #3
Ja jeg har da opgivet min mailadresse nogle steder, såsom facebook. Og ja, de sendte mails ligger under sendt post..
Avatar billede Christina74 Praktikant
01. november 2011 - 20:49 #4
Jeg har netop ændret min adgangskode. Så må vi se i morgen eller en af dagene, om der stadig sker noget
Avatar billede Denraskemurer Nybegynder
01. november 2011 - 20:53 #5
Jeg har været ude for det samme.
For også mails fra nogle af mine kontakter hvor det ikke er dem der skriver det.
Efter et stykke tid spærret hotmail min konto. jeg fik den åbnet igen ændret min password så stoppede det.

Men mit bedste forslag er at skrift til gmail.
De er meget bedere sikkeret
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2011 - 20:53 #6
Vedr. Hotmail adgangskode, så er det en rigtig god ting at blande store og små bogstaver samt tal.
Hedder man f.eks. Lars Sørensen, kunne ens password være L4rsS0r3ns3n - blot som eksempel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2011 - 20:55 #7
#3 din mail adresse på Facebook kan kun ses af dig selv og dine venner - den er ikke offentlig.

#5 Gmail er ikke mere sikker end at der blot skal et dårligt password til :)
Avatar billede Denraskemurer Nybegynder
01. november 2011 - 20:57 #8
Jeg har aldrig set en af mine gmail kontakter sende mig spam. men jeg har set over 40 af mine hotmail kontaker gøre det.
Avatar billede Denraskemurer Nybegynder
08. november 2011 - 18:06 #9
http://www.passwordmeter.com/
Tjek jers passwords.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2011 - 20:34 #10
Very strong.

Det behøver jeg nu ikke en side til at fortælle mig :D