Avatar billede gunfar Nybegynder
01. november 2011 - 20:03 Der er 10 kommentarer

hp compaq presario

Min søn har en hp compaq presario cq 60 notebook
som vi ikke kan få gang i når vi tænder den og trykker på esc,knap kommer der et billede der skriver,,
no boot able device'
insert boot disk  and prees any key

problemet et at vi ikke har en disk til pc..eren

har også prøvet meget andet  med F--knapper

skriver bl.a  under  F2 knap

memory test  passed  ( i gul tekst)

harddisk not exist

vi ved ikke hvad er sket  med    pc..eren
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. november 2011 - 18:32 #1
Har I tjekket at harddisken sidder korrekt?
Avatar billede gunfar Nybegynder
04. november 2011 - 19:15 #2
Martin-Rene.

vi har jo ikke skilt computeren
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. november 2011 - 17:57 #3
Jeg tænkte mere på om den måske var blevet røstet en smule eller om disken bare ikke sidder ordentligt.
Denne side har et meget godt tilbud på en løsning.
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=240&PN=1
Avatar billede gunfar Nybegynder
05. november 2011 - 18:37 #4
kan slet ikke åbne  noget på  pc..eren andet end ved at trykke  på esc knappen og så kommer der lidt omkring test bios  m.m men den melder også at;

memory test  passed  ( i gul tekst)
harddisk not exist

og det eneste den gør vis man ikke  trykker på esc. knappen er at den skriver::

no bootable device
insert boot disk and press any key

og vi har som sagt ingen disk til den
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
06. november 2011 - 17:24 #5
Okay. Lige et spørgsmål: I kommentar 4 skriver du til sidst at I ingen disk har. Taler vi her om en ekstra Harddisk eller en recovery disk? Eller sidder der ikke en disk i?

Kiggede du på linket angående en boot disk?
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. november 2011 - 19:53 #6
det er en recovery disk vi ikke har

harddisken skulle gerne sidde i da vi som sagt ikke har skilt pc  og den har virket i lidt over 2 år nu

ja kiggede på linket vedr boot  disk men det blev jeg ikke klogere af

jeg er på begynder niveau vedr fejl på pc,,,er
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. november 2011 - 19:55 #7
som sagt  kan vi ikke noget på pc..eren  svar hertil skrives fra anden  computer
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
07. november 2011 - 09:46 #8
Okay. Jeg har to forslag.
1: Prøv at holde F10 nede når I tænder for computeren. Så kan I tjekke hardwaren. Jeg er godt klar over den skriver den ikke har noget bootable device, men prøv lige alligevel. Det kan være den finder disken.

2: Prøv at kontakte HP ang. recovery disk.
http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/contact.html
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. november 2012 - 09:28 #9
Hej Gunfar

Kom I videre med computeren?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 11:21 #10
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende aktivitet i emne.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.