Avatar billede doto Nybegynder
02. november 2011 - 10:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk afkrydsning af felt

På en formular har jeg en kombinationsboks (RaaID_Rela) hvorfra man kan vælge en vare. Vælger man en vare som er økologisk, skal der automatisk sættes et kryds i afkrydsningsfeltet ved siden af (VaMoOko).  Jeg har et hjælpefelt (=[RaaID_Rela].[Column](4)) som viser ID numret. Ved ID numret  114, skal denne automatiske afkrydsning ske.

Hvordan gør jeg bedst dette?

I forespørgslen: IIf([DiaBoxId_Relax_02]=114;????

Eller i vb efter opdatering af feltet RaaID_Rela: If Me![RaaID_Rela].[Column](4) = 114 Then ???
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2011 - 10:24 #1
jeg har ikke arbejdet med access længe, men findes 'OnChange' ikke til kombibokse? Det ville være et oplagt sted.
Avatar billede doto Nybegynder
02. november 2011 - 10:32 #2
Muligvis - men hvordan skal OnChange helt konkret bruges?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2011 - 10:41 #3
noget i stil med

(fjern tjek i VaMoOko)
If Me![RaaID_Rela].[Column](4) = 114 Then (sæt tjek i VaMoOko)

du må selv finde ud af kommando til at fjerne og sætte tjek - jeg kan ikke huske den. Det er lettest bare at fjerne den først, og så sætte den hvis varen er økologisk.
Avatar billede mugs Novice
02. november 2011 - 11:46 #4
Ikke afprøvet:

If me.[RaaID_Rela].[Column](4) =114 then
me.VaMoOko = true
end if
Avatar billede doto Nybegynder
02. november 2011 - 12:40 #5
Hej mugs,

Jamen det virker - Tak!

Jeg havde faktisk prøvet med ! i stedet for . men det virkede ikke.
Avatar billede mugs Novice
02. november 2011 - 13:54 #6
Fint - en gang imellem er man heldig. Tak for point.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 16:20 #7
Du kan evt. tage denne med!~)

If me.[RaaID_Rela].[Column](4) = 114 then
me.VaMoOko = true
else
me.VaMoOko = false
end if
Avatar billede doto Nybegynder
03. november 2011 - 07:26 #8
Hej spg,

Tak for kommentar!

Absolut en mulighed. Men jeg tror ikke at det er nødvendigt i dette tilfælde hvor der kun er tale om valget mellem to ID numre: 114 for økologisk og 113 for konventionel.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 09:53 #9
Hvis du har valgt okologisk og fortryder og vaelger konventionel, saa vil VaMoOko stadig vaere True. Medmindre du har taenkt paa dette andetsteds i koden!~)
Avatar billede doto Nybegynder
03. november 2011 - 09:57 #10
Hej spg,

Du har sikkert ret.
Tak for hjælpen!