Avatar billede putzen Nybegynder
02. november 2011 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hardwareguide - men ingen hardware

Hej!

Har en ældre udgave af windows xp, som ved opstart er begyndt at åbne hardwareguiden.

Hardwareguiden vil opdatere eller installere hardware, med der er ikke nogen ny hardware - hardwaren er desuden "ukendt".

Hvad er det - og hvad gør jeg for at "få det væk"?!
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 10:45 #1
Du skriver at "hardwaren er desuden "ukendt""
Har du prøvet at opdatere maskine?
Tjekket at alle drivere har det godt? Bruge evt. slimdrivers (gratisversionen) til dettte.
Avatar billede putzen Nybegynder
02. november 2011 - 11:07 #2
De automatiske microsoft opdateringer bliver installeret, når de kommer.

Men jeg har godt nok ikke styr på driverne. Det vil jeg tjekke og vende tilbage ;-)

Lene
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 11:22 #3
Super.
Avatar billede putzen Nybegynder
02. november 2011 - 13:26 #4
Har nu været igennem alle drivere, der var en enkelt opdatering, men ellers alt ok.

I enhedshåndtering figurer der stadig en "ukendt enhed" ... - og den vil tilsyneladende gerne installeres eller opdateres.

Kan jeg finde ud af hvad det er?

Lene
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 13:38 #5
Så langt så godt.
Hvis du højre-klikker på den ukendte enhed i enhedshåndteringen er det så muligt at se nogle detaljer.
Har du haft tilsluttet en USB-enhed eller noget andet for nyligt?
Avatar billede putzen Nybegynder
02. november 2011 - 13:47 #6
Næ, ikke nogen detaljer, andet end ukendt enhed. Det eneste er en "kode 28" ...

Det er en arbejds pc, og der kan meget vel have været en usb-nøgle i, som måske også er fjernet lidt for hurtigt.

Jeg har deaktiveret og ved genstart kom der ingen hardware guide - så måske er det en løsning?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 14:07 #7
Det lyder ikke helt tosset.
Lyder som en løsning, men hvad sker der hvis du prøve at indsætte en anden USB-pen. Kan den så læses?
Avatar billede putzen Nybegynder
02. november 2011 - 14:29 #8
Ja, der er ingen problemer.

Er det en ny, henter og installeres driveren helt pr. automatik, så det kører.

Mon ikke bare vi skal se tiden an og se om der sker mere?!
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 14:32 #9
Jo se tiden an. Den bør fungere fint alligevel.
Avatar billede putzen Nybegynder
03. november 2011 - 13:12 #10
Kan du ikke lige give et svar, så du kan få points?!

Ü
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. november 2011 - 17:05 #11
Hej Putzen

Det kan jeg da.