Avatar billede flash1 Nybegynder
02. november 2011 - 13:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LINQ - Update af object i relational db via LINQ to Entities

Hej.

Har følgende to tabeller, som er relateret via Data.PhoneID = Phone.ID

Data:
- ID
- Date
- PhoneID

Phone:
- ID
- Name
- Number

Jeg henter et object ud for en given dato og hver vil gerne kunne ændre Phone.Name value og update denne.

var dispatcher = (from d in dbContext.Data
where d.Date.Equals(calDispatcher.SelectionStart.Date)
select d).First();

Nogen der kan give et par hints?

På forhånd tak.
Avatar billede kalp Novice
02. november 2011 - 14:53 #1
var dispatcher = (from d in dbContext.Phone
where d = id select d).First();

dispatcher.Name = "bla";
dbContext.SaveChanges();
Avatar billede kalp Novice
02. november 2011 - 14:54 #2
Du skal selvfølgelig rette lidt i koden... men når du har lavet din select og har fat i rækken, så mangler du bare de 2 sidste kodelinjer jeg lagde ind:)
Avatar billede flash1 Nybegynder
02. november 2011 - 15:17 #3
Havde bare ikke været obs på at jeg havde brugte en bruger der kun havde læse adgang. Virker perfekt nu.

Jeg takker for at du ledte mig på rette spor :)

Så bare smid et svar.
Avatar billede flash1 Nybegynder
02. november 2011 - 15:26 #4
Ikke helt alligevel, men det er mig der har beskrevet problemet forkert...

Det er ikke Phone.Name, som jeg vil update, men der i mod Data.PhoneID.

Jeg har alle Phone.Name i en combobox, så når man ændrer valget her, skal den finde og indsætte id for den valgte under Data.PhoneId.
Avatar billede kalp Novice
02. november 2011 - 16:03 #5
men det ændre ikke på hvordan man opdatere:) det er stadig som beskrevet før.

det eneste du skal gøre er i din LINQ expression sørge for at hente den relevante række.
Avatar billede flash1 Nybegynder
03. november 2011 - 11:19 #6
Sørme så :)

Så må du godt få dine point.

Jeg takker.
Avatar billede kalp Novice
04. november 2011 - 09:42 #7
Ingen årsag:) ligger et svar du kan acceptere:)