Avatar billede putzen Nybegynder
03. november 2011 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IPod & batteri

Hej!

Er det muligt at udskifte batteriet i en IPod?

Selvom den oplader natten over, er der kun strøm på til ca. ½ times musik! Den er 3 år gammel.

På forhånd tak

Lene
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2011 - 13:27 #1
Det burde være mulig - jeg har skiftet både batteri og audio stik på min egen. Det er en iPod video.

Hvis du går på youtube og søger på iPod change battery, ligger der tonsvis af videoer, der beskriver hvordan man gør det.

Men vær opmærksom på at du nok skal købe lidt specialværktøj for at kunne åbne dimsen... - og at det alligevel kræver lidt teknisk flair for at gå til den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2011 - 13:29 #2
Det er oven i købet muligt at købe i DK: http://www.mytrendyphone.dk/shop/ipod-mp3-tilbehoer-2419s.html

Jeg kan se de sælger batterisæt med værktøj - så heldig var jeg ikke for 1½ år siden - jeg skulle finde det hele i udlandet...
Avatar billede putzen Nybegynder
03. november 2011 - 13:43 #3
Hej Ole

Jeg troede ikke man kunne skifte batteriet ...!

Jeg kaster mig ud i det, tak for hjælpen!

Smid et svar, så jeg kan give dig points.

Hilsen Lene
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2011 - 14:09 #4
Nej, det vil Apple jo helst heller ikke have at man gør - og der er da også rimelig risiko for at knække skærm eller andet ved operationen.

Men hvis alternativet er en ubrugelig dims, kan man jo lige så godt prøve.

Kig iøvrigt efter din specifikke model på hjemmesiden - jeg kunne se det ikke er alle modeller, der kan leveres batteri til. Men så kan nogle af de udenlandske sider måske (der ligger mange sider i England, der leverer reservedele).
Avatar billede putzen Nybegynder
03. november 2011 - 14:25 #5
Jeg skal nok være forsigtig ;-)