Avatar billede tgl Nybegynder
05. november 2011 - 13:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændre skriftstørrelse i mindre textboxe

Jeg har en dialogboks hvor der bl.a. er et Multipage med 5 faneblade.

Under det 5. faneblad er der 3x4 textboxes som viser hvad brugeren indtastet i de første 4 faneblade.

Problemet er at jeg har været nød til at gøre textboxene under faneblad 5 mindre for at kunne have plads til dem.

Tekststørrelsen er som i et standard textbox og dermed kan man kun se ca. halvdelen af teksten i felterne under faneblad 5.

------------------------------------

Spørgsmål : Kan man ændre tekststørrelsen i textboxene i det 5. faneblad så det passer til felternes størrelse?

Og hvis ja, hvordan gør man så det?
Avatar billede Ialocin Novice
05. november 2011 - 14:35 #1
Hej tgl

Når du siger dialogboks, mener du så en userform ?

Hvis ja:
Hvad sker der, hvis du højreklikker på textboxene i udviklingsmiljøet, vælger properties og font ... kan du så ikke ændre skriftstørrelsen ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede tgl Nybegynder
06. november 2011 - 12:53 #2
Jo, det er en userform. :-)

Og ja jeg har ændret fontstørrelse via properties hvor jeg har valgt den mindste størrelse på 8, men skriften er stadig for stor så jeg må nok gøre mine textboxe større. (H : 12, W :54)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. november 2011 - 13:15 #3
Du kan godt vælge en mindre størrelse, ved selv at overskrive 8 med 6
Avatar billede Ialocin Novice
06. november 2011 - 13:16 #4
Hej tgl

Prøv, manuelt, at overskrive font størrelsen under properties og font ... i feltet over dropdownlisten.

Skriv etv. 6 ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede tgl Nybegynder
06. november 2011 - 13:35 #5
Jeps, det ser ud til at virke.

Et svar og point er på vej.
Avatar billede tgl Nybegynder
06. november 2011 - 13:40 #6
Hov, havde overset store-morten.

Kan man dele point?
Avatar billede Ialocin Novice
06. november 2011 - 22:04 #7
Hej tgl

Store-Morten var 45 sekunder hurtigere end mig, Så han har fortjent pointene ;o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
06. november 2011 - 22:04 #8
Argh ... 65 sekunder hurtigere ... men pointene er stadig Store-Mortens :o)
Avatar billede tgl Nybegynder
07. november 2011 - 15:59 #9
Ok, point til StoreMorten...
Avatar billede tgl Nybegynder
07. november 2011 - 16:00 #10
...når han afgiver svar. :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
07. november 2011 - 23:27 #11
Så får du et 'Svar' her ;-)