Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 13:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Manglende drivere

Hej til alle.

Jeg har fået en gammel PC, som mine unger kan bruge til at spille lidt på. Problemet er bare at der mangler nogle drivere, bla. til lydkortet.

Jeg har kigget lidt på nettet, og har fundet to forskellige programmer, som uden problemer kan finde ud af hvilke drivere der mangler eller er for gamle, men for at opdatere skal jeg registrere mig, og det koster en del penge.

Nogen som kender et godt og gratis program som kan gøre det samme, eller er der måske en anden løsning?

På forhånd mange tak
Steen
Avatar billede giweo Juniormester
06. november 2011 - 13:33 #1
Det ville hjælpe en del hvis du skriver hvilken PC  (Mærke / Model) og til hvilket styresystem du mangler drivere ...
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2011 - 13:39 #2
du skal bruge slimdrivers (gratis) - det henter nødvendige drivere.
http://www.driverupdate.net/
06. november 2011 - 13:49 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 13:52 #4
Sorry, det var jeg ikke lige klar over.

Det er en selvbygger med XP...
Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 14:25 #5
@claes57

Jeg har prøvet slimdrivers, og den har opdateret en masse. Men lydkortet siger stadig ingenting...
Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 14:44 #6
Et program der hedder Driver genius, og som ikke er gratis, finder stadig 13 drivere som ikke er opdaterede, mens slimdrivers ikke finder noget...
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. november 2011 - 14:48 #7
Du kan prøve følgende med hensyn til lydkortet.
Højreklik på denne computer -> Administrer denne computer -> Enhedshåndtering -> Find den enhed som mangler driver -> Egenskaber -> Detaljer -> HardwareID. Det burde du kunne søge via google og finde passende driver.
Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 14:58 #8
Der er ikke et faneblad der hedder Detaljer, og derfor kan jeg ikke se HardwareID.

Lydkortet står oppe under Andre enheder->Multimedielydkort
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. november 2011 - 15:10 #9
Hardware ID burde du nu som minimum finde.
Hvis du højreklikker på multimedielydkort og vælger detaljer.
Hvilke faneblade har du så ?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 15:33 #10
Generelt, Driver, Ressourcer
Avatar billede steen2102 Nybegynder
06. november 2011 - 15:49 #11
Jeg fandt ud af at der er lagt en uægte kopi af Windows på maskinen.

Så nu har jeg fundet et nyt, og prøver en god gammeldags formattering med nyt Windows, så må jeg se om ikke et nyt kan klare det meste. Ellers vender jeg tilbage, foreløbig tak for forslagene.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2011 - 20:20 #12
og så afprøv også lige alle (mikro-phono)stik på pc, så du er sikker på, at lyden ikke bare kommer ud et andet sted.