Avatar billede klaus_a Nybegynder
06. november 2011 - 17:32 Der er 7 kommentarer

IIS på nyinsyalleret Windows 7 Pro

Hej,

Så fik jeg Windows 7, og det kører jo bare.

Har haft en XP maskine i en del år så der var lidt at flytte over på den nye maskine, også min webserver jeg benytter til at lave lidt .asp på.

Men efter at have installeret IIS på Windows 7 får jeg denne fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

/Default.asp, linje 26

Er det forresten nødvendigt at have Access til installeret på maskinen for at afvikle .asp med Access databaser?

Mvh

Klaus
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2011 - 17:48 #1
der er lavet utallige ændringer i IIS - bla skift fra asp til .net
Hvis du har et site, der kører på gammel asp, så er det lettest med en virtuel xp-maskine, som du kører asp på til test.
Når det også er din webserver, så gå ind i indstillinger i IIS og sørg for, at den er kompatibel med asp.
Avatar billede klaus_a Nybegynder
06. november 2011 - 18:10 #2
Jeg har sørget for at den kan køre gammeldags .asp og sat den op til at kunne håndtere asp script, og fejlen kommer først nu, hvilket også viser at den nu kan køre .asp - men hvad betyder fejlen og hvordan fikser jeg det?

Jeg ved at det kan lade sig gøre at køre gammeldags .asp på IIS og Windows 7, og jeg er ikke interesseret i en virtuel maskine da jeg har et par små applikationer jeg kører i min browser til hverdagsbrug og at skifte til den virtuelle maskine hele tiden holder desværre ikke.

Men jeg takker for dit forslag, og al hjælp modtages med stor tak.

Mvh

Klaus
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2011 - 18:42 #3
It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.
Du har måske skiftet brugernavn i windows ved skift fra xp til 7 - og access-databasen er ikke med på det.
Den nemme ville være at lave en ny access-database (på win7), og kopiere alle data fra xp'en ind - derefter give den det oprindelige navn, så du har rettighed til data.
Avatar billede klaus_a Nybegynder
08. november 2011 - 14:10 #4
Har prøvet at sætte alle rettigheder på ny, men det hjælper ikke :-(
Tror ikke det er det.

Nogen andre forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2011 - 14:20 #5
sorry - det asp jeg skal lave køres i virtualbox med xp.
Avatar billede klaus_a Nybegynder
16. november 2011 - 16:58 #6
Fandt svaret i et andet forum, alt der skulle til var at tillade 32 bit applicationer i default poolen :-) og det fungere fint nu.

Men tak for hjælpen under alle omstændigheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2011 - 17:17 #7
den må jeg prøve ved lejlighed - så kan det være, at jeg kan droppe den gamle xp...

Læg et svar selv, og luk.