Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. november 2011 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slot Machine Find Gevinst

Hej.

Er ved at lave en spillemaskine med 5 hjul, 3 ikoner på hvert.
Har egentlig fået dem til at virke og bevæge sig.
Men kommer nu til at skulle finde gevinster.
Har mine hjul i arrays, som f.eks kunne se sådan ud:

2 2 2 2, kunne så f.eks være 4 citroner, som sidder på linie 2.
Men
2 2 2 2 2, samt 2 2 2, skal også kunne give andre gevinster.

Så hvordan laver jeg bedst en funktion til at køre mit array igennem, både med alle linier, samt at give forskellige gevinster ved 3 - 5 ens.

Cheers
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2011 - 15:16 #1
Jeg tvivler paa at der er nogen genial maade, saa lige ud af landevejen.

Pseudo kode:

for hver raekke do
  for hvert kolonne begin
      counter[tal]++
  end for
  for 0 to 9 do
      if counter = 5 then ...
      if counter = 4 then ...
      if counter = 3 then ...
  end for
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. november 2011 - 15:51 #2
Har prøvet noget ala:

if (W1[0] == W2[0]) Credits += 10;
if (W1[0] == W2[0] && W2[0] == W3[0]) Credits += 15;
if (W1[0] == W2[0] && W2[0] == W3[0] && W3[0] == W4[0]) Credits += 20;
if (W1[0] == W2[0] && W2[0] == W3[0] && W3[0] == W4[0] && W4[0] == W5[0]) Credits += 25;

Skal bare lave sådan en smøre for hver linie jeg vil have.

Tak for hjælpen Arne, bare smid et svar så får du en portion point
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2011 - 16:19 #3
ok