Avatar billede albert Juniormester
08. november 2011 - 00:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kalender og kontakt server

Jeg har prøvet i lang tid at finde ud af hvordan jeg får en hjemme server med mail, kalender og kontakt server bedst mulig til at køre.

Jeg bruger ubuntu server og kan ikk rigtig finde noget hvor jeg har de funktioner.
Jeg bruger postfix som mail, og courier til IMAP.

Så er der nogle der siger at man skal bruge citadel og andre kolab. Men jeg syntes bare ikk at det er mig?

nå, så finder jeg noget jeg endelig syntes at jeg kan lide. Darwin Calendar og Contacts server. Har jeg fattet meget lidt eller er det noget der kun fungerer på en OSX server?
Har et link til sitet her:
http://trac.calendarserver.org/

Apache har også noget WebDAV hvor man også kan få et eller noget andet op at køre.. Men somsagt jeg syntes at er der så lidt om det?

Er der nogen der har nogle erfaringer med det?
nogle tutorials?

MVH Jonas
Avatar billede micma18_ Nybegynder
08. november 2011 - 14:10 #1
Såvidt jeg ved, så er det kun en Exchange server der kan de ting. Men som du er inde på, så findes der nogle tjenester i OSX server, men de kører mig bekendt ikke sammen med IMAP eller standardiserede mail tjenester i det hele taget.

Alternativ findes der jo nok nogle webmail løsninger som kan... med de fordele og ulemper der nu hører til den slags.
Avatar billede albert Juniormester
09. november 2011 - 19:09 #2
lukker