Avatar billede pnr Nybegynder
09. november 2011 - 10:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

facebook login

Er der nogen der har erfaringer med at bruge Facebook login sammen med asp.net?

Jeg kunne godt bruge en lille guide til at få følgende til at virke:

Jeg har en side som allerede har et login system, men her skal det være muligt at tilføje sit facebook login til sin profil (så man fremover kan logge ind med denne).

Dvs. at jeg i forbindelse med at man kobler sin Facebook profil sammen med sin profil på side, skal bruge brugerens facebook id som jeg så kan tilknyttet den "lokale" profil.

Nogen der har noget kode ?-)

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede softspot Forsker
09. november 2011 - 11:44 #1
Jeg har ikke selv brugt det i praksis, men du kan prøve at kigge på dette:

http://facebooksdk.codeplex.com/documentation

Det er dels et SDK til facebook-integration fra .NET, dels en række artikler om hvordan det skal håndteres.
Avatar billede simpa Nybegynder
18. januar 2012 - 14:12 #2
Eller prøv kig her http://www.simpa.dk/Projects.aspx?CategoryId=1&IndexId=2 eksemplel med nyeste sdk api version 5.4.1.0
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
26. januar 2012 - 16:55 #3
@ simba,

Jeg har kigget på din guide til opsætning af Facebook login (asp.net Facebook canvas login framework 5410).

Det virker fantastisk i Firefox, men hverken i Chrome eller IE..?
Chrome popper op med login vinduet, lukker det igen, og bliver på Login.aspx siden med ReturnUrl=%2fFacebookIntegrationSample%2fdefault.aspx%3f i query.

Ved ikke om jeg kan have sat noget forkert op, men det skulle da være underligt, når det virker i Firefox, eller hvad?

Det eneste jeg umiddelbart har ændret er appId og appSecret i webconfig.

Håber på et svar :)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
26. januar 2012 - 18:21 #4
Nevermind, det virker online. Åbenbart et problem med localhost :)
Avatar billede simpa Nybegynder
26. januar 2012 - 18:47 #5
Sorry jeg ikke svarede noget før...men ja det er firefox jeg tester det i når jeg kør localhost og de andre når det er smidt på serveren, men er glad for du fandt ud af det! Der er åbenbart ikke slået mail notifikation til denne tråd...Men spørg gerne hvis du løber i noget du ikke kan komme videre med vedr. facebook da jeg har brugt så meget tid på det ift. ældre og nu den nyeste version...;)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
27. januar 2012 - 10:20 #6
Tak, det er ikke utænkeligt at der kunne komme flere spørgsmål omkring dette :)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
03. februar 2012 - 12:15 #7
@ simpa

Hey, jeg har rent faktisk et spørgsmål til Facebook login :)

Hvis jeg udskriver følgende kode:
var client = new FacebookClient();
dynamic me = client.Get("me");
string firstName = me.first_name;

Så giver det naturligvis en fejl, hvis ikke man er logget ind på FB. Hvordan kan jeg tjekke med en if sætning, og en bruger er logget ind eller ej?

Tak :)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
06. februar 2012 - 16:00 #8
Fandt ud af det.
var extendedPermissions = ConfigurationManager.AppSettings["extendedPermissions"].Split(',');
if (!FacebookWebContext.Current.IsAuthorized(extendedPermissions))
Avatar billede simpa Nybegynder
06. februar 2012 - 18:11 #9
Super du fandt ud af det, har ikke været hjemme i dag så derfor kunne ike svare. Du kan også gøre det med javascript, hvor du viser login vinduet hvis man ikke er logget ind eller bare bliver automatisk viderestillet hvis du har fb login cookien...;)