Avatar billede tonyadams Nybegynder
09. november 2011 - 13:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB til bærbar harddisk

Jeg har købt denne, http://www.proshop.dk/notcategorized/Roline-USB2.0-%3eSATA-og-IDE-KONVERTER-2115617.html

for at få mine data ud af min harddisk fra min bærbare.

Men pins'ene passer ikke, der er en sort plasticting i midten, som det kan ses på billedet.

Hvilket kabel/konverter skal jeg bruge i stedet?

http://imageshack.us/photo/my-images/26/fotogy.jpg/
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2011 - 13:27 #1
Så vidt jeg kan se sidder den stadig i ho0lderen til den bærbare?
det er tror jeg en HP
Avatar billede Miezip87 Novice
09. november 2011 - 13:27 #2
sys billeder er lidt svært og tyde det på, har du et billede der er lidt mere lyst hvor det er næmmere og se stikket på harddisken.  for først syntes jeg bare det lignede en almindelig sata.  den lille til data, og den lange til strøm
Avatar billede Miezip87 Novice
09. november 2011 - 13:28 #3
men du burde muligvis pille den yderste af, og så burde der side en IDE indenunder
Avatar billede Miezip87 Novice
09. november 2011 - 13:29 #4
det går da ikke lige for godt med og stave.

Du burde kunne pille den yderste af,  for den sidder nok fast på en IDE connection
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2011 - 13:36 #5
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2011 - 13:38 #6
Det er så en SATA disk der sidder bag ved.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 13:39 #7
den du henviser står der det her

Harddisk Adapter

Form Faktor

3.5"

er det ikke en bærbar med 2.5 harddisk

så er det nok sådan en her du skal bruge i stedet for

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

eller er der noget jeg har misforstået
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 13:40 #8
■Compatible with 2.5" and 3.5" IDE and SATA drives
■Supports ATA/ATAPI-6 Spec 1.0, SATA I and SATA II
■Plug and Play, no drivers needed
■Supports USB 2.0 Hi-Speed
■Connectors on adapter: 1 x SATA, 1 x IDE for 2.5" hard disks, 1 x IDE for 3.5" hard disks
■Cable on adapter: 0.5 metres with 2 x USB A male connectors for data & power
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2011 - 14:01 #9
Så vidt jeg kan se er den du har købt rigtig nok du skal bare sætte SATA kablet og det flade strømstik til
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2011 - 14:06 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2011 - 22:42 #11
Tror Poko1 er inde på det rette.
Har selv taget backup af en lille 1,8" harddisk der sad i en HP DV6, og der skulle jeg bruge de løse kabler fra Sata/ide adapter sættet.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2011 - 23:19 #12
Avatar billede tonyadams Nybegynder
14. november 2011 - 07:01 #13
Miezip87, laver du ikke et svar, du havde helt ret :)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. november 2011 - 07:42 #14
Gad godtnok vide hvad han havde ret i ???

""Du burde kunne pille den yderste af,  for den sidder nok fast på en IDE connection ""

DEn der er på dit billede er en SATA disk