Avatar billede pegazuz Mester
09. november 2011 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook indexering sucks. Hvad er alternativet?

I Outlook 2003 brugte jeg et program, der hed "Lookout" som efter indexering af mail lynhurtigt kunne finde de mail jeg havde brug for. Den gratis version jeg brugte, virker ikke i 2010.

Outlooks egen indexering nulstiller sig selv med jævne mellemrum og bruger en uge om at indeksere mail, og i mellemtiden kan jeg ikke finde hvad jeg har brug for.

Er der andre gode alternativer til at søge mail i Outlook 2010. Helst gratis... :-)
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. november 2011 - 15:01 #1
Win7 er ret genial til at indeksere ALT hvis du bruger det ?
Avatar billede pegazuz Mester
09. november 2011 - 15:06 #2
@lasbas

Går ud fra at du mener "windows search". Det bruger jeg en gang imellem, men jeg kan ikke finde det sted i, hvor man kan søge efter ord i mails. "windows search" kan kun søge efter modtager, afsender eller category.

Er det den søgefunktion du henviser til?
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. november 2011 - 15:29 #3
Nej... win7 har egen indbygget indeksering

windows search er meget 'tungt'

tryk på startknappen og søg i alle programmer og filer
--> efter "indeksering"
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. november 2011 - 15:32 #4
Du kan faktisk bare trykke start/søg

og så søge efter 'ord i en mail'

tror nok at win 7 indeksere alt andet en krypterede filer automatisk
Avatar billede pegazuz Mester
09. november 2011 - 15:33 #5
ok - pinligt, men afslører nok bare at jeg er bruger og ikke interesserer mig så meget for systemet, og at jeg trykkede lidt for hurtigt. Jeg bruger ikke win7, men xp.

har jeg lignende mulighed i xp?
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. november 2011 - 15:39 #6
Desværre ikke
Avatar billede neoman Novice
09. november 2011 - 15:52 #7
For XP kan du gratis DL'e windows search 4, som integrerer ind i Outlook
Avatar billede pegazuz Mester
09. november 2011 - 16:51 #8
ok - det prøver jeg. kan ikke fatte hvor dårligt Outlooks indbyggede system er...

smid et svar, så får du point :-)
Avatar billede pegazuz Mester
03. december 2011 - 05:13 #9
svar