Avatar billede SPINhead99 Praktikant
10. november 2011 - 08:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intet internet på Imac med windows-OS

Jeg har lige fået en iMac som fungerer udemærket. Jeg har installeret Windows 7 på den via bootcamp. Men mit internet virker ikke når jeg kører Windows. Det virker som om at Windows ikke kan finde ud af at installere drivers til imac'ens netværkskort. Jeg har haft OSX-dvd'en inde og vende og installeret de drivers der måtte følge med der, men det har ingen effekt.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Har søgt på nettet angående dette problem, og det er åbenbart kun mig i hele verden dette sker for. Man kan måske forsøge at installere et andet OS end Windows 7 i håbet om at Windows XP måske kunne virke, men jeg har problemer med at slette Windows 7 igen. Jeg kan nemlig ikke gøre disken passiv inde i diskhåndtering.

Lidt hjælp ville gøre mig så uendelig glad.

SPINhead99
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 09:28 #1
Du kan ikke installere drivere fra Mac OS på en Windows PC...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 09:29 #2
"Windows PC" Ja det er hvad det er når du kører Windows, blot for at du ikke bliver forvirret ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 11:09 #3
Fulgte der andre skiver med maskinen? Apple har win-drivere til deres hardware på en medfølgende skive - det er bare om at finde den rigtige.
Prøv evt via win7 (kontrolpanel/enhedshåndtering) at lade den søge efter driver, og sætte den til at søge på dvd.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
10. november 2011 - 18:09 #4
Tak for svarene.

john_stigers:
Det tror jeg altså godt man kan. OSX-dvd'en er lavet til osse at fungere når man kører Windows OS. Ihvertfald på en Imac der kører bootcamp.

claes57:
Jeg har ikke fået nogen skiver med Imac'en. OSX-dvd'en var en jeg havde liggende da jeg fik min macbook. Jeg har prøvet at søge på drivere manuelt via enhedshåndtering i Windows, men den siger at den ikke kan finde nogen.

SPINhead99
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 19:29 #5
Find en, der har en imac, og lån drivere derfra.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
11. november 2011 - 11:07 #6
Jeg kan ikke se hvordan det skulle hjælpe. En anden Imac har ingen drivere jeg ikke har. Jeg forstår det ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2011 - 11:33 #7
hvis du mangler driver til imac, og du kun har indlæst drivere fra macbook, så må der til en imac følge andre drivere med.

Alternativ er at prøve med slimdrivers - men den skal jo på nettet for at hente driver, så der skal du måske låne en trådløs usb dims, så du ad den vej kan komme på nettet, og så lade slimdrivers om at finde ud af resten.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
21. juli 2012 - 07:03 #8
Jeg fandt aldrig en brugbar løsning på dette problem.