Avatar billede peterbechm Novice
11. november 2011 - 20:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pålidelighedscenter opdaterer ikke mere?

Hej derude
På min Win7 pc har jeg noteret at pålidelighedscenteret ikke har opdateret de sidste to måneder. Hvad kan der være galt. den skriver fint at den opdaterer når jeg starter centeret op, men ender med en dato i sep.
På forhånd mange tak hilsen Peter
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2011 - 21:05 #1
Pålidelighedscenter?

Den skal du lige uddybe. Der er intet der hedder det i Windows 7.
Er det sikkerhedscenter du mener?
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2011 - 21:06 #2
#1 Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Løsningscenter\Pålidelighedsovervågning
Avatar billede haverslev Novice
11. november 2011 - 21:18 #3
Eller skriv :Pålidelighed i søg feltet
og klik på linjen Vis oversigt over pålidelighed

peterbechm
Når du er i Løsningscenter, så prøv at klik på linjen Skift indstillinger for Løsningscenter
Sørg for at der er flueben i alle bokse
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2011 - 21:20 #4
Sorry!
Havde totalt glemt den funktion, så var overbevist om at peterbechm mente noget andet...

Flovt! Jeg beklager!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2011 - 21:23 #5
#1 Det er der ikke noget der hedder her...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2011 - 21:24 #6
Fandt den: Kontrolpanel - System og sikkerhed - Gennemse computerens status
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2011 - 21:27 #7
#6 fortsat:
Klik Vedligeholdelse - Kontroller om der er løsninger på problemrapporter - Vis pålidelighedsoversigt
Avatar billede peterbechm Novice
11. november 2011 - 22:23 #8
Åh ja
Det hedderpålideligsovervågning. Men nogle forslag til hvordan jeg kan løse problemet. Alle flueben er sat i løsningscenter.
Håber i kan hjælpe
Avatar billede haverslev Novice
11. november 2011 - 23:15 #9
Kører dit sikkerhedscenter ?
det er nemlig en betingelse for at du har et kørende Pålidelighedsovervågning

Start, skriv følgende i søg: Computera
Nu kan du klik på den linje der hedder Computeradministration

I den nye boks der kommer op, klik på pilen udfor linjen Tjenester og programmer
Klik på linjen Tjenester
Kør nedaf og find linjen Sikkerhedscenter
H-klik på den linje, så den bliver markeret og du får en boks frem. Her vælger du enten START eller GENSTART
Luk boksen herefter.

Gå f.eks på Windows update og se om ikke der er en eller anden update du kan hente.
dette er blot for at få lidt aktivitet som gerne skulle vise sig i Pålideligsovervågning efterfølgende.
Når detter er på plads, så klik på start, skriv:
perfmon /rel  (husk mellemrum mellem n og / )
Klik på linjen af samme navn og den skulle åbne overvågningen
Hvis der nu er en Senest opdatert med dato d. 11.11.2011 kl. xx:xx
så skulle den køre :-)
Avatar billede peterbechm Novice
18. november 2011 - 18:47 #10
Hej igen
Undskyld den lange svar tid... Har prøvet det uden held, nogle der har andre forslag. Har prøvet at google lidt men syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget der lige passer på problemet.
Mvh. Peter
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2011 - 09:30 #11
Prøv lige dette:

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/ (...)

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede peterbechm Novice
29. december 2011 - 22:00 #12
Hej igen
Har af flere årsager endt med at geninstallere og så løste problemmet sig selv... Tusind tak for hjælpen allesammen.
Beklager jeg er en skoovl til at få svaret jer hurtigt.
Send nogle svar og vi får sagen afsluttet... ;-)
Mvh. Peter
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2012 - 09:01 #13
Godt Nytår.