Avatar billede ALS Praktikant
14. november 2011 - 10:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Erfaring med Morfik eller ligende til "Web enabled"

Jeg har et ældre program, der er skrevet i Delphi 6, som der er et ønske om at opdatere, så det bliver "Web enabled". Med andre ord er der ønske om at brugerfladen skal være en web-browser.
Jeg har længe ledt efter et værktøj, der kan anvendes til at lave de skærmbileder man ser i browseren og er nu faldet over Morfik (http://www.morfik.com) som netop kan det jeg ønsker. Jeg kan lave brugerfladen i Morfik og indsætte den ikke visualle del af min oprindelige kode.

Er der nogen, der har erfaring med Morfik?
Er der andre værktøjer jeg evt. med fordel kan kikke på til at lave et ældre Delphi-program "Web enabled"
14. november 2011 - 11:43 #1
HEJ,

Indledningsvist: Jeg kan ikke hjælpe dig med MORFIK - overhovedet, men jeg har en interesse i dit projekt (da det paralleliserer et lignende projekt jeg har, så jeg vil kigge dig lidt over skulderen og følge med i hvad der sker her.

Så tak for linket.

KRistian
Avatar billede spil2vind Nybegynder
14. november 2011 - 15:11 #2
Kigger også lige med, morfik ser meget intressant ud
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. november 2011 - 21:06 #3
Hvis din delphi version ikke har det så køb en nyere og brug INTRA-WEB det funker super nemt :-)

Morfik kender jeg ikke :-(
14. november 2011 - 21:26 #4
Hej Martin,

Kan du give et LINK til "det der: INTRA-WEB " ?

Kristian
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. november 2011 - 21:36 #5
http://www.atozed.com/intraweb/index.en.aspx

Gratis til delphi 5-2007 :-)
Avatar billede ALS Praktikant
14. november 2011 - 22:37 #6
Hej martinlind

Tak for dit tip om  INTRA-WEB, som jeg vil prøve at kikke på.
For ca. et år siden købte jeg en Delphi 2010, men jeg må indrømme den har fået lov til at samle støv. Springet fra Delphi 6 til Delphi 2010 virker som et gevaldigt tilbageskridt på mig. Det et nye IDE er simpelthen for rodet og uoverskueligt for en, der har brugt Delphi 1-2-3-4-5-6 de sideste mange år.

Jeg vil stadig gerne hører om erfaringer med Morfik. Selv om det er et helt nyt IDE for mig, lykkedes at lave en lille web-app. i løbet af blot en times tid.
Det undre mig at Morfik ikke er mere udbredt, for det er lige til at gå til.
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. november 2011 - 23:42 #7
Skift omgående til din 2010, du vænner dig hurtigt til den nye IDE, og min erfaring med delphi 1-2010 er at det altid ( næsten ) kan betale sig at holde sig så meget til "delphi" komponenter som muligt :-)

Tror faktisk jeg kiggede på morfik.... engang, og den gjore ikke så stort indtryk som intra-web som er genialt når man har 100 år delphi erfaring, som mig :-) ( desværre uden job )
Avatar billede ALS Praktikant
15. november 2011 - 14:13 #8
Jeg har nu prøvet at leje lidt med IntraWeb og det ser ganske lovende ud. Det en næste lige så let som Morfik, dog er det grafiske udtryk af siderne lidt mere omstændigt, men det taler for at det hele kan laves i Delphi.

IntraWeb kan lige som Morfik lave stand-alone applicationer, der har indbygget en lille web-server. Det er rigtig smart til min opgave.
Dog kan jeg med IntraWeb ikke finde nogen steder, hvor man kan ændre IP og port, kan det virkelig værerigtigt at man er låst til http://127.0.0.1:8888/ ?
I så fald sætter det nogen gevaldige begrænsninger for anvendeligheden
Avatar billede martinlind Nybegynder
15. november 2011 - 17:35 #9
nej nej... der er property til at sætte det, på en af formsne i dit project :-) ( det er jo delphi-like )
Avatar billede ALS Praktikant
16. november 2011 - 14:31 #10
Så lykkedes det også at finde property til IP og Port :o)

Til andre:

Åben formen ServerController.pas, hvor der findes property mend navnene BoundIP og Port.

Martin, vil du ikke lige smide et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet. Du har hjulpet mig et godt stykke på vej med mit projekt.
Avatar billede martinlind Nybegynder
16. november 2011 - 23:27 #11
Gerne :-)