Avatar billede krpoulsen Novice
14. november 2011 - 12:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Facebook share virker ikke!

Hej Eksperten!

Jeg har en Facebook share knap på min blog.
fx. http://www.kp-foto.com/blog/114/

Den deler linket til Facebook rigtig nok, men den tager ikke overskriften og beskrivelsen af blog posten med, og den tillader helelr ikke muligheden for at vælge et thumbnail, det har virket engang men det er pludselig stoppet med at virke, synes jeg har prøvet det meste, kan i se noget jeg overser?

Koden som sender overskrift og beskrivelse til FB ser sådan ud:

<meta property="og:title" content="<?php echo strip_tags($blogRow2["overskrift"]);?>" />
<meta property="og:description" content="<?php echo strip_tags($blogRow2["intro"]);?>" />

Selve share knappen see således ud:

<a name="fb_share"></a>
<script src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share"
        type="text/javascript">

Og endelig min DOCTYPE ser således ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

Håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe for jeg er ved at bliver desperat.
Jeg deler dagligt mine nye blogposts fra min blog til min virksomheds side på FB det er derfor vigtigt den tager informationerne med, samt at muligheden for at vise et thumbnail er der, da jeg er fotograf! ;)

Det mærkeligt er bare at det har virket...?

Nå håber i kan hjælpe.

På forhånd tak!

vh

/KP
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2011 - 17:49 #1
<ole>

Man kan ikke udvikle web uden at have sin fejlkonsol åben (eller fejlmeddelelser slået til IE). Begynd med at tjekke, hvilke fejl din side smider

/mvh
</bole>
Avatar billede krpoulsen Novice
14. november 2011 - 18:15 #2
Jeg bruger ikke IE. Kan jeg se de fejl i Firefox eller Chrome på en måde?
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2011 - 22:07 #3
Jo, selvfølgelig bruger du da IE! Hvis du udvikler web, bruger du naturligvis IE, FF, Opera, Chome og Safari til at teste i. Ellers har du ingen idé om, hvordan dine sider ser ud - eller om de virker - i dine brugeres browser.

Ja, i FF trykker du f.eks. Ctrl+Shift+J - men generelt bør du undersøge, hvad dine browsere kan i dokumentationen om dem. Hvis du vil rode med knallerter, er du jo også nødt til at kunne kende en karburator fra en plejlstang  *o)
Avatar billede krpoulsen Novice
29. november 2011 - 07:46 #4
Grunden til Facebook share funktionen ikke virkede var simpelthen at min udbyder/hotel havde lagt et ekstra sikkerheds filter på deres PHP5 serverer og derved røg alt kommunikation til FB.
Dette filter skulle deaktiveres i .htaccess filen ved at skrive:

<IfModule mod_security2.c>
SecRuleEngine Off
</IfModule>

Herefter virkede alt FB share igen!

Hvem havde nogensinde fundet ud af det!!!??? Godt jeg ringede til dem!