Avatar billede Baltzerh Praktikant
16. november 2011 - 17:48 Der er 10 kommentarer

SSD til mit system

Hej venner!

Jeg har et x58 deluxe bundkort og vil gerne vide hvilken SSD der passer bedst til mit system.

Mindst 100 gb
Højst 1500 kr (hvis jeg får meget mere for fx. 2000 er det okay)

System

I7 960
10 gb sl4 1600 mhz ram
1 tb 7400 harddisk
295 GTX

På forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
16. november 2011 - 17:53 #1
Kan vi få et link eller andet brugbar info om dit bundkort så vi kan se hvad der er i det?
Avatar billede Baltzerh Praktikant
16. november 2011 - 17:55 #2
Avatar billede Blueeyez Mester
16. november 2011 - 17:57 #3
Og blot for at få noget ind, så kan det evt være denne harddisk du kan bruge: http://kortlink.dk/a2ac

Jeg ved godt den er 2'5" kun, men du kan jo købe noget så den kan passe i 3'5" som er standard for stationære.. hvilket kan give fordele og vil lige tilføje at SSD egentligt er ret billige i forhold til alm harddiske som er ca steget 5 gange i pris..
Avatar billede Blueeyez Mester
16. november 2011 - 18:01 #4
Kan se du har sata-300 og ikke sata-600 porte, så jeg tror ikke den jeg første foreslog kan bruges, men denne kan: http://kortlink.dk/a2ae
Avatar billede Baltzerh Praktikant
16. november 2011 - 18:04 #5
Den ser sku god ud :)

Er der nogle alternativer inde jeg bare køber det først og det bedste?

Og er ikke helt sikker på hvad 2'5/3'5 forskel er? Bare om den passer i computeren? For jeg havde tænkt mig at ligge den rimelig løst.
Avatar billede Baltzerh Praktikant
16. november 2011 - 18:08 #6
Okay så når man har sata-300 kan man ikke få hurtigere end 300 mps eller hvordan?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. november 2011 - 18:09 #7
2,5" er dem der sidder i bærbare, 3,5" i stationære, men specificerede søgningen på dem du kan bruge og pris forskellen er ikke så stor igen: http://kortlink.dk/a2ag

Jeg vil foreslå dig at sætte harddisken op i din pc og ikke blot lade den ligge.. af flere årsager.. Hvis du sælger 2,5" så kan du købe følgende: http://kortlink.dk/a2ah
Avatar billede Blueeyez Mester
16. november 2011 - 18:11 #8
Nej, sata-300 har jo begrænsning på 300 MB/s hvor sata-600 har op til 600 MB/s og i nogle harddiske mere..  men det er så harddiske der oftest er på pci plader.. så de skal bruge pci-e/pci porte for at være i ens pc..
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2011 - 18:12 #9
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2011 - 20:24 #10
Asrock er et meget overvurderet mærke.

Flg. vil jeg til enhver tid påstå er bedre:
Nyt bundkort, og en billigere SSD.

Asrock er discount x 2.