Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
17. november 2011 - 10:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Navision Concorde 1 + Damgaard C5 2

Hej
Der skulle vel ikke være een der ude der ved noget om hvornår Navision Concorde v. 1 blev released?

Ligeledes Damgaard C5 vs. 1 og 2 (særligt 2). ??

Dette er meget svær data at finde. Jeg har ledt i lang tid på nettet.
Avatar billede blacks Mester
17. november 2011 - 10:20 #1
Er det Damgaard XAL du tænker på? Navision Concorde kom det først til at hedde da Damgaard og Navision blev til et.
17. november 2011 - 10:23 #2
Hej, omkring 1995 til 1996

Mvh JLALAU
Avatar billede jeki Nybegynder
17. november 2011 - 10:43 #3
Hej

Den første Concorde C5 kom i 1995 og mener at det var i december.
Jeg har arbejdet sammen med den første supporter og kan huske at han nævnte det.
Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
17. november 2011 - 10:45 #4
-> jlaulau: Hvilken een af de to taler vi om?
Jeg har helst brug for noget jeg kan vælge i en drop down menu. Svaret er lidt for bredt til at jeg kan gøre det.

-> Blacks:
Jeg skal identificere scanningsresultater og helst gerne sætte en release dato på.
De titler de kommer ind med er hhv.

1) "Concorde" version 1.0.0  Manufacturer "Navision"

2) "Damgaard C5"  version 2.0 Manufacturer "Damgaard"

Dette er hvad jeg har at gå ud fra.
Jeg har søgt og søgt på internettet, men kan ikke finde noget brugbart.
Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
17. november 2011 - 10:46 #5
December 1995 - se det er mere noget jeg kan bruge.
Og det er den først Navision Concorde vi taler om?
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
17. november 2011 - 10:54 #6
Hej - jeg har fundet det her engang for nogen tid siden (var et billede - men jeg har lige skrevet det af så evt. typo's er min fejl):

Concorde C5 1.0: 1. juli 1995 - 1. december 1996
Concorde C5 1.60: 1. december 1996 - 1. april 2000
Concorde C5 1.80: 1. april 2000 - 1. december 2000
Concorde C5 2.0: 1. december 2000 - 1. juli 2001

Navision C5 2.1: 1. juli 2001 - 11. juli 2002

Microsoft Navision C5 3.0: 11. juli 2002 - 1. december 2004

Microsoft Business Solution C5 3.0 SP3: 1. december 2004 - 1. december 2005

Microsoft C5 4.0: 1. december 2005 - 1. december 2009

Microsoft Dynamics C5 2008: 1. december 2007 - 1. december 2012
Microsoft Dynamics C5 2010: 1. december 2009 - 1. december 2014
Microsoft Dynamics C5 2012: 1. december 2011 - 1. december 2016

De to datoer er hhv. "Generel tilgængelighedsdato" og "Almindelig support udløber"

Håber det besvarer dit spørgsmål (og lidt mere :-) ).

MVH
    gsl (at) systemconnect.dk
Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
17. november 2011 - 11:01 #7
Hvor er det flot!!
Super dejligt.

Tusinde tak!!!!

Jeg skla lige hvae funde tud af hvordan det er man giver point, så skal jeg straks gøre det.
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
17. november 2011 - 11:05 #8
Forresten:
Producenten var  - som navnene antyder - Damgaard Data indtil de blev købt af Navision. Derefter hed det Navision indtil de blev købt af Microsoft.
Så hvis noget skriver "Concorde 1.0.0 Manufacturer Navision" så har jeg svært ved at tro at det ikke er en fejl.

Bemærk dog at der også var produkter der hed "Concorde 4" og "Concorde XAL". Det var søsterprodukter til "C5". Og de havde derfor deres egne versionsnumre.
Faktisk tror jeg nok at C5 blev navngivet sådan fordi den var efterfølgeren til Concorde 4 og Damgaard Datas interne udviklingsnavn derfor blev C5.
XAL står for eXtended Application Language og er det programmeringssprog applikationen i Concorde XAL blev lavet i. Da man skulle lave C5 brugte man kernen ("exe-filerne") fra XAL - så derfor er C5 i dag det eneste produkt (mig bekendt) der bruger det sprog.
Bemærk også at Navision havde sine "egne" produkter før de købte Damgaard Data. Så det kan være en af dem der er i spil (men de hedder så ikke "Concorde").
Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
17. november 2011 - 11:14 #9
Så dét du siger til mig er at de to jeg har skrevet op i virkeligheden er 'søskende'.

Således at "Concorde" version 1.0.0  Manufacturer "Navision" og "Damgaard C5"  version 2.0 Manufacturer "Damgaard", skulle se således ud:

Damgaard Concorde version 1  1. juli 1995
Damgaard C5      version 2  1. december 2000

Korrekt?
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
17. november 2011 - 12:53 #10
Hej

Nej - ikke nødvendigvis.
Jeg kender til 3 "Concorder" alle fra Damgaard Data:
Concorde 4
Concorde C5
Concorde XAL

Produkterne har dog haft mange navne - og "Concorde" er jf. ovenstående ikke nødvendigvis = C5 (det kan også være XAL eller 4"

Problemet er bare at INGEN af dem burde blive kædet sammen med Navision før engang i 2002 hvor Navision købte hele Damgaard Data. Så "Concorde" version 1.0.0  Manufacturer "Navision" giver absolut ingen mening.

Det du skriver _KAN_ være korrekt såfremt du ikke kæder det samme med Navision og antager at "Concorde" = "C5". Ellers kan de Concorde version 1.0.0 lige så godt været noget helt andet - jeg har bare svært ved at se linket til Navision...

MVH
gsl(at)systemconnect.dk
Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
21. november 2011 - 09:57 #11
Hej Gert,
Det lyder til at der skal spørges lidt mere ind til dette produkt førend vi kan få løst denne knude ;-)

Tak for din hjælp.

Mvh
HD
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. januar 2012 - 23:37 #12
Der mangler en del C5 versioner på listen:

Vi har alle C5 versioner undtagen 1.0 og 1.5:-)

Men eller en super liste!
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
08. januar 2012 - 12:50 #13
Det er jeg klar over - men jeg har ikke oplysningerne. Derfor er de ikke på listen :-).
Men hvis du har oplysningerne, så må du da gerne skrive dem så listen kan blive mere komplet.

Vi støder jævnligt på meget gamle versioner der stadig bliver brugt - det er faktisk lidt imponerede så lang levetid de har haft. Men personligt kom jeg først på "c5 bølgen" i version 1.52 (så vidt jeg husker)...
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. januar 2012 - 13:24 #14
Vi har stadig en kunde der kører v. 1.52 med en 1.80 kerne.

Jeg har kigget i gamle mails:

1.60.1 kom jan/feb. 1997
1.60.2 kom i mar/april 1997
1.60.3 kom d. 24.8.1998
1.60.4 kom  ca. okt. 1998 (filerne er fra d. 28.9.1998)

1.7 kom i maj 1999 (filerne er fra d. 22.4.1999)

Andet kan jeg ikke finde!

//Tommy
Avatar billede Bdanielsen Nybegynder
09. januar 2012 - 08:41 #15
Tusinde tak for disse datoer.
Jeg vil straks taste dem ind.

/Hanne