Avatar billede blenderbruger Novice
17. november 2011 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lille, simpelt CMS - hvor?

Jeg skal lave en hjemmeside for en virksomhed, og jeg vil IKKE bruge Joomla, Drupal eller andre store CMS'er fordi de simpelthen er for store, tunge og omstændige. Dem der skal gøre brug af CMS'et er IT-analfabeter og kan kun finde ud af at bruge email og Word.

Hvor finder jeg et sådan meget lille, meget simpelt CMS (PHP/MySQL)? Jeg har ledt på Google nu i EN MÅNED og installeret CMS efter CMS uden resultat på det jeg søgte efter. De er alle sammen forkvaklede og indviklede og 99 % af de meget simple CMS'er på under 2 MB virker ikke og har et hav af fejl i koden.

Hjælp mig!
Avatar billede danco Nybegynder
17. november 2011 - 11:43 #1
CMS systemer har generelt en tendens til at være indviklede. Allermest pga kompleksiteten i den opgave de løser.

Umiddelbart lyder det som om skal kunne logge ind og redigere i noget tekst på en side.

Er det helt ved siden af ?
Avatar billede blenderbruger Novice
17. november 2011 - 11:51 #2
Danco - Siden skal have en simpel bjælke i venstre side, et logo for oven og indhold i midten. Og det er så disse links i sidemenuen samt indholdet der skal kunne ændres/tilføjes.

Jeg kunne selvfølgelig skrive CMS'et selv, men jeg er bare ikke særlig kendt med webdesign og da slet ikke når jeg samtidig skal have HTML-kode og CSS indkodet i PHP-koden med print-funktionen.

Så jeg søger et færdiglavet CMS, men det skal ikke fylde særlig meget.
Avatar billede danco Nybegynder
17. november 2011 - 12:53 #3
Det var netop min pointe,
det kunne være at det ville være en fordel for dig at lave CMS'et selv eftersom du har SÅ specifikke ønsker.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2011 - 13:59 #4
du skal have et design som dette
http://matthewjamestaylor.com/blog/ultimate-2-column-left-menu-pixels.htm
og det (css'et) kører du ind i http://sitemagic.org/ som har et design (Basic Left Menu) som du tilpasser med den 'rigtige' css.
Og hvis det er en meget lille side, så kan du droppe mysql, og kører i xml (tekstfiler).
sitemagic koster 99kr (gratis til test, men så står der også 'sitemagic' i links/faneblade)
Avatar billede blenderbruger Novice
29. november 2011 - 13:01 #5
Takker. Cleas57, læg svar for point.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 13:09 #6
ok