Avatar billede AlanVildand Nybegynder
17. november 2011 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

BCC 116

Hej

Jeg har ikke kunne starte min PC siden d. 10. nov. Jeg brugte den som jeg plejer; surfer på nettet, høre musik og overføre filer til ekstern HDD. Men lige pludselig så blev skærmbilledet inverteret?!? og så genstartede computeren.
Derefter kommer den frem med Bluescreen, og genstarter, når Dumping physical memory to disk: er nået 100.
Jeg gjorde så det at jeg kørte Fejlsikret tilstand og kom ind i Windows 7 og begyndte at lede efter utøj (scanning efter virus, anti-rootkit, junkfiles), men ikke det hjalp. Så lod jeg den stå uden standby-strøm i nogle timer. Da jeg tændte den kørte den fint ...i måske 1 time tror jeg og så startede den med alt det førnævnte igen.
Nu kan jeg kun komme ind i Windows via Fejlsikret tilstand og fortæller Windows mig, at problemet har BCC: 116. Jeg søgte på nettet og fandt ud af at det var driveren til grafikkortet. Fint, så er fejlen fundet, så afinstallere jeg da bare driver til grafikkortet. Det hjalp heller ikke.
Jeg prøvede så i dag, at geninstallerer Windows og den kan ikke færdig gøre installationen, fordi det her problem stadigvæk er der.

Jeg har taget et billede af den Bluescreen der kommer frem:
http://imageshack.us/photo/my-images/339/bluescreen.png/
Men så er spørgsmålet bare; Hvad gør jeg? og hvordan deaktiver jeg BIOS hukommelsen?

Info om BIOS:
ASUS BIOS
Version: 0803
Build Date: 07/23/08
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. november 2011 - 14:48 #1
Søgte lidt på nettet og der er andre der har samme problem med den driver og blue screen. Prøv at kigge på:

http://forums.techarena.in/vista-hardware-devices/689444.htm

hvor der bla står:

here are the steps to resolve this issue.
1. download the latest version of drivers from nvidia.com
2. DO NOT INSTALL STRAIGHT AWAY.
3. restart your computer in safe mode.
4. install the driver.
5. after completing the installation, restart the computer in SAFE MODE again and log in.
6. now restart your computer in normal mode. DONE..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. november 2011 - 14:50 #2
Du kan eventuelt også søge på google efter:
BSOD nvlddmkm.sys
Avatar billede Blandy Praktikant
17. november 2011 - 14:53 #3
Hvis det er et onboard grafikkort så prøv at tage det ud kig det efter og pust rent, og omhyggeligt sætte i sin socket igen.

Og arbejde med den at afinstaller den gamle driver i safemode som nævnt, og smide den nyeste på.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 14:55 #4
skulle du ikke snart se at få den opdateret - uden at kende dit bundkort ligner det nær en standard bios

hvad hedder eksakt dit bundkort

asus ???????

m.v.h
Avatar billede AlanVildand Nybegynder
17. november 2011 - 14:56 #5
Det har jeg prøvet. Jeg skrev det ikke, fordi jeg synes jeg skrevet mere end rigeligt :D

Nu står jeg med det problem og kan ikke installere Windows igen, da den ikke fuldføre opgaven.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. november 2011 - 15:00 #6
Kunne måske godt tyde på at der er noget galt med grafikkortet. prøv eventuelt med et andet.
Avatar billede AlanVildand Nybegynder
17. november 2011 - 15:04 #7
Mit bundkort hedder: ASUS P5E-VM DO

Men hvad skyldes det, at jeg fik det her problem?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 15:15 #8
som foreslået kan det godt være dit graffikkort der er i stykker

det man altid gør først er at slukke pc og tage batteriet på bundkortet ud (ikke bærbar) i et par minutter og sætte det i igen og gå i bios og save

af og til kan et graffikkort låse så det er den eneste vej
man kan også komme ud for at skulle geninstallere styresytem for at få det til at virke

når du får den igang skal du nok herind under dit styresytem og finde og opdatere til nyeste bios men gør det først når den virker

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5EVM_DO/

denne her er den nyeste

P5E-VM DO 0902 Bios

besynderligt ingen drivere til win 7 ???

m.v.h
Avatar billede AlanVildand Nybegynder
18. december 2011 - 13:24 #9
Jeg har nu taget grafikkortet ud af computeren efter jeg har formateret den og den køre nu på onboard grafik... nøj hvor går det langsomt.
Men efter alt det, har den registreret færre MB RAM (8,0 GB og nu 7,21 GB) end jeg har fysisk og HDD synes at være meget meget langsommere.
Jeg havde en CD der skulle konverteres og så lyttede jeg til andet musik og surfede på internettet. Det var lige før at computeren gik kold!? Det plejer den normalt aldrig at gøre.
Når jeg går på nettet og surfer, arbejder den nogle gange på højtryk og bruger langtid på at læse en hjemmeside eller skal jeg se en DVD, så går den i stå og jeg nødsaget til at re-starte computeren.

Derfor har jeg det spørgsmål at, var det grafikkortet der er stået af eller er det bundkortet?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 08:32 #10
prøv denne vej

tag så meget fra som muligr
harddisk
cdrom drev
prøv at starte den op kun med bundkort+graffikkort
hvor hurtig er den så

du skal bruge udelukkeses metoden
det kan jo både være bundkort og graffikkort men det er det sikkert ikke - det er sjældent det er begge ting

det kan også bare være den simple
at du skal deaktivere onboard graffik i bios

der er så mange muligheder

m.v.h