Avatar billede migpeter Nybegynder
18. november 2011 - 16:14 Der er 31 kommentarer

VGA til SCART

Hej alle sammen.

Jeg har netop bestilt et spritnyt VGA -> SCART stick for at forbinde computeren til mit tv. Der er forbindelse på computeren, men der er ikke noget signal på tv'et. Er der nogen som kender til problemet? Og hvad kan jeg gøre?

Hilsen Peter
18. november 2011 - 16:54 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?

---

Du skal 'fedte' med opløsningen/frekvensen i din grafkdriver...
Avatar billede fhansen82 Mester
18. november 2011 - 17:08 #2
Kører du allered et signal ud fra grafikkortet? Altså ønsker du at benytte VGA som nr. 2 forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 19:39 #3
hej migpeter

vis du ikke kan se dit pc på dit tv  så prøv  FN-F7 eller Fn-F5
Avatar billede migpeter Nybegynder
19. november 2011 - 15:22 #4
Hej igen - undskyld de manglende oplysninger, sådan er det vel altid at være nybegynder. Det drejer sig om en windows vista.

Jeg har prøvet at ændre "skærmkontrollen", men tv'et giver stadig ingen respons.

@fhansen: Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med VGA som 2. forbindelse?

@karise-larry: Hvordan 'fedter' jeg med opløsningen?
Avatar billede migpeter Nybegynder
19. november 2011 - 15:22 #5
Det har jeg prøvet men ligemeget hjalp det :)
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2011 - 16:32 #6
Prøv at trykke på Wintasten og P
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2011 - 16:42 #7
Avatar billede migpeter Nybegynder
20. november 2011 - 13:53 #8
Det har jeg også prøvet nu. Men det er kun min computer der reagerer på tilslutningen. Hvad kan problemet være?
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 13:15 #9
Har du prøvet at trykke flere gange på AV tast på fjernsynets fjernbetjening?
Avatar billede migpeter Nybegynder
21. november 2011 - 14:59 #10
AV tast? Jeg har skam valgt den rigtige indgang, hvis det er det du tænker på.
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 15:19 #11
Ja, det var det :)

Det jeg mente med 2. Forbindelse var om du i forvejen benytter en anden port i grafikkortet?
Avatar billede migpeter Nybegynder
21. november 2011 - 16:18 #12
Det ved jeg ikke. Hvordan kan jeg tjekke det?
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 18:28 #13
Peter, husk at benytte valgmuligheden "Kommentar" istedet for "Svar", når du skriver beskeder. "Svar" er til når en person har et korrekt svar som hjælper dig, og skal modtage point.

Jamen, det er nemt. Hvis du fx. bruger HDMI til din PC skærm og bruger VGA til dit fjernsyn, så bruger du 2 porte.
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 18:28 #14
Kan du ikke fortælle om dit PC setup?
Avatar billede migpeter Nybegynder
21. november 2011 - 20:12 #15
- okay, det gør jeg i fremtiden :)

Jeg bruger VGA til min pc og Scart til mit tv.

Jamen jeg ved ikke hvad jeg skal sige, det er bare windows vista. Er det noget specifikt du vil vide?
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 20:18 #16
Tror du misforstår :O)

Hvilken PC har du? Er det en bærbar? Hvis det er en stationær, så har du sikkert tilsluttet en PC skærm også. Det er derfor jeg gerne vil vide om du både har en PC skærm og en fjernsynsskærm tilsluttet.
Avatar billede migpeter Nybegynder
21. november 2011 - 20:28 #17
Nååå okay. Nej, det er en bærbar.
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 20:33 #18
OK. Så burde Fn-tast+F5 skifte billedet over til VGA udgangen. Har du ikke VGA indgang på dit TV? Har du evt. mulighed for at prøve på et andet fjernsyn?
Avatar billede migpeter Nybegynder
21. november 2011 - 20:44 #19
Jo, jeg har en vga indgang, men det er ikke det stik jeg har.

Jeg har prøvet et andet fjernsyn, og der er heller intet svar.
Avatar billede fhansen82 Mester
21. november 2011 - 20:46 #20
OK. Så det er ikke fjernsynet. Hvorfor købte du ikke en VGA til VGA kabel?
Kan du ikke skrive hvilken model bærbar du har.
Avatar billede migpeter Nybegynder
21. november 2011 - 20:55 #21
Det skulle jeg også have gjort! - det kan jeg godt se. Men jeg synes da alligevel at VGA - SCART burde virke..

Det er en HP Pavillion.
Avatar billede fhansen82 Mester
22. november 2011 - 06:42 #22
Modelnr?
Avatar billede migpeter Nybegynder
22. november 2011 - 12:39 #23
dv6000.
Avatar billede fhansen82 Mester
23. november 2011 - 22:11 #24
Hej igen. Prøv lige Fn-tast og F4. Er dv6000 det fulde modelnr. eller hedder den mere? Hvilken udg. af Vista har du? Også 32 eller 64 bit.
Avatar billede migpeter Nybegynder
24. november 2011 - 08:32 #25
ja, det er det fulde navn :)
Home Premium 32-bit.

Det har jeg prøvet.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2011 - 08:38 #26
Lige et sidste spørgsmål herfra og det kan godt være der er svaret på det! kan du overhovedet se noget på skærmen på den Dv6000?
Avatar billede migpeter Nybegynder
24. november 2011 - 09:12 #27
Ja - men det afhænger selvfølgelig af hvilken funktion jeg har valgt ved skærmdelingen. (fn+f4)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2011 - 09:29 #28
Hvis du så bare ville fortælle hvem du svarer?
så jeg melder mig ud af tråden.
Avatar billede migpeter Nybegynder
24. november 2011 - 11:29 #29
@poko1 Ja - men det afhænger selvfølgelig af hvilken funktion jeg har valgt ved skærmdelingen. (fn+f4)

@poko1 er du med nu?
Avatar billede fhansen82 Mester
24. november 2011 - 17:06 #30
Har du mulighed for at prøve med et VGA kabel? Du har ikke tilfældigvis et fra en stationær PC?
Avatar billede fhansen82 Mester
24. november 2011 - 17:17 #31
Har du noget nVidia software installeret? Det kan være at du skal ind der og aktivere mulighed for flere skærme.