Avatar billede duddels Nybegynder
19. november 2011 - 10:39 Der er 4 kommentarer

Formatering - Findes der et "automatiseret installationsprogram" til post-format?

Jeg skal til at formatere min computer (Windows 7) og ønsker igen at bruge Windows 7.
Det jeg ville høre jer om er: Findes der et program, som kan installere en række programmer jeg har og ønsker at få med i mit nye system?

Det skal være simpelt, brugervenligt og gerne installere uden at jeg behøver bekræfte en række betingelser/directories efterfølgende.

Det er ligegyldigt hvorvidt det er freeware eller prissat.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:09 #1
Mener jeg har læst om et i Komputer for Alle.
Det skulle funger på den måde, at man går ind på nettet og vælger de programmer der skal hentes og installeres. Når man har fundet dem, går programmet igang med at hente og installere.
Men er det internet baserede programmer du vil installere?
Prøver at se om jeg kan finde det.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:23 #2
Nogle af disse programmer ligger inde med en database over programmer som de har. I denne kan man vælge hvilke man vil bruge, og når disse er registeret sætter man programmet i gang med opgaven.
Kunne være et program som dette:
http://www.avitricks.info/2011/10/speed-install-lets-you-install-multiple-programs-at-once.html
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 12:45 #3
Link til programmet:
http://www.speedinstall.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 16:54 #4
Har lige afprøvet programmet som virker.
Jeg har kun en anke til det, og det er at man ikke i programmet kan bestemme hvor programmerne skal installeres på disken.
Den installerer på C drevet. Kunne godt tænke mig man kunne vælge drev, men det er en smags sag.