Avatar billede Klaus_S Praktikant
20. november 2011 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fejl i export textfil fra mysql...mulig culture language problem

Jeg har en mysql database hvor jeg skal exportere en textfil til et andet program.
min GUI er i vb.net og har intet problem med visning af ÆØÅ men når jeg skal eksportere til en text.csv fil for efterfølgende import i er andet program kokser ÆØÅ.
Jeg bruger streamwriter til at skrive min textfil og min database bruger latin_danish_ci i sprogvalg.
Gætter på at Arne_V som vanligt er hurtig på aftrækkeren..min undværlige livline
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2011 - 22:51 #1
Angiver du en Encoding i din StreamWriter constructor?

Hvis nej, saa goer det!

Hvis ja, saa skift til en anden Encoding!
Avatar billede Klaus_S Praktikant
21. november 2011 - 00:46 #2
nej har jeg gjort nu og det funger. smid svar
Tak for hjælpen igen igen
Avatar billede Klaus_S Praktikant
21. november 2011 - 00:57 #3
skylder lige andre at fortælle at jeg valgte Encoding.GetEncoding("Windows-1252")
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2011 - 01:13 #4
svar