Avatar billede Distant Nybegynder
21. november 2011 - 12:44 Der er 2 kommentarer

Hvad at overveje og gøre ved min egen webserver ??

Hejsa

Jeg har pt. hostet min egen, flere firma, en del bekendte og famile's hjemmesider hos et hosting selskab.
I alt 15.

Det løber jo op i kroner og øre.
Jeg kan faktisk leje en vps som ville spare mig nogle kroner.
Måske overveje i længden at hoste andres hjemmesider.

Men spørgsmålet er nærmere hvad skal jeg overveje, hvad vil i længden kræve mindst arbejde ?

Jeg skal selvfølgelig køre vps som webhost, mail og ftp server.
De skal alle ha adgang til deres egen "konto".
Hvis jeg vælger at hoste andres hjemmesider også, skal jeg osse sætte mig ind i at folk kan bruge en slags kontrol panel ?

Søger et par ideer på en mere eller mindre "komplet" løsning.

Kigger pt. på surftowns vps priser, hvis nogen kender noget billigere så sig endelig til.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2011 - 17:18 #1
hvis du selv er ansvarlig for at holde software uptodate og monitorere at serverne koerer skal der jo bruges tid paa det - jeg tvivler paa at du kan holde en god timeloen
Avatar billede Distant Nybegynder
22. november 2011 - 22:14 #2
Løn er underordnet, er førtidspensionist og har masser af tid.
Det er mere udfordring, viden og alt det jeg gerne vil have ind.
Er ikke nybegynder, selve det at sætte en server op som host og hvad det indebærer har bare aldrig lagt indenfor mit område og derfor spørger jeg nu nogen som kan give råd og vejledning.