Avatar billede bdf Mester
21. november 2011 - 17:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HP DV6758eo - Manglende DVD Drev

Hejsa Eksperter.

Har Googlet mit problem lidt, men er desværre ikke kommer tættere på en løsning.

Problemet er at mit DVD drev pludselig er forsvundet under "Denne Computer"
Hvis jeg sætter en DVD i drevet, kommer der ikke noget "Automatisk Afspilning" frem.
Har haft afinstalleret alle driver og lagt dem ind igen.

Har læst lidt på nettet og at nogle har haft held med at pille lidt i registrereingsdatabasen, men den guide passede ikke helt med hvilke filer og mapper jeg kunne redigere i.

Nogle med et godt råd?
Der er mulighed for Teamviewer hvis det er? :)

M.v.h.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 17:35 #1
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en

Eller
http://support.microsoft.com/mats/hardware_device_problems/da
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 17:44 #2
Eneste forskel der er f.eks mellem XP og Vista/W7 er, at du
trykker på start, skriver : regedit i feltet og klikker på den linje der kommer frem der.
Nu kan du så navigere ned gennem mapperne som beskrevet
Avatar billede bdf Mester
21. november 2011 - 17:56 #3
Havde ingen Upper eller Lowerfilters.
Microsofts Fit It program fandt heller ikke nogle problemer...

Andre løsninger? TeamViewer?

M.v.h.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 18:07 #4
Prøv at gå i Start, h-klik på Computer og vælg Egenskaber
Klik på linjen Enhedshåndtering
Se om der optræder en linje under DVD/CD-Drev
Hvis ja, så h-klik på linjen og vælg Fjern
Genstart computeren og lad den selv finde og installere det igen
Avatar billede bdf Mester
21. november 2011 - 20:06 #5
Der er intet som hedder DVD/CD-Drev, har prøvet at sætte et ældre USB Cdrom til og det kommer fint frem i Denne Computer og kan bruges...
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 20:34 #6
Nu kan drevet jo godt være defekt, men
Har du opgradet din pc fra Vista til W7 ?
eller er det en ren nyinstallation af W7 du har på den maskine ?
Det jeg er lidt ude efter er, at det kan være et chipset problem og der er ikke chipset drivere på HP hjemmeside til W7
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=dk&lc=da&dlc=da&product=3667567
Avatar billede bdf Mester
21. november 2011 - 20:44 #7
Selvfølgelig kan det være blevet defekt men det spinner op og lyder som om den læser disken fint nok men man ved jo aldrig.

Tror det er et års tid siden at jeg lagde Win 7 Ultimate på den bærbar, hvor alt virkede fint, mange drivere fandt computeren på Win Update og ellers kunne jeg bruge Vista 64Bit drivere til resten.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 20:52 #8
Vi prøver lige noget andet.

Tag dit DVD-drev ud af maskinen.
Start maskinen op, uden drevet, gå i BIOS og vælg følgende
Tryk på F9 for "load af default settings" herefter trykker du på F10, tryk herefter på "Y" tasten for at sige ja til ændringene.
Den genstarter og du lader den bare starte helt op i windows
Når den er inde i windows (skrivebord osv.) så luk den ned på normalvis.

Montere nu drevet i den igen og se om ikke den registre det nu.
Avatar billede bdf Mester
22. november 2011 - 06:05 #9
Kigger lige på den løsning når jeg kommer hjem fra arbejde i eftermiddag, spændende om den er tilat skille ad :)
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2011 - 08:04 #10
Du skal blot vende pc`en om og der er så f.eks en skrue der er mærket med f.eks en "cd-skive" - hvis du skruer den ud, så skulle drevet kunne tages ud.
Nogle drev har f.eks ikke en skrue til at fastgøre det med, men blot en skydeknap som låser for drevet når det er sat i.
Avatar billede bdf Mester
22. november 2011 - 17:41 #11
Det var faktisk ret nemt :) men desværre hjalp denne løsning heller ikke.
Andre løsninger eller skal vi konstatere at drevet er dødt?
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2011 - 20:11 #12
Hmm, det lover desværre ikke godt, men pil drevet ud igen og gå derefter i Bios.
Du skal nok ind i "Standard Cmos Features"eller "Advanced" alt efter din bios model og se om dit DVD-drev optræder der, hvis ja så klik på linjen og se om du kan ændre dentil ingen eller evt. sæt den til at søge automatisk, så den efterfølgende registre at der ikke er et drev i ved opstart.
Når maskinen så har været startet helt op, så luk den ned igen og montere drevet igen osv.
Avatar billede bdf Mester
23. november 2011 - 16:19 #13
Det er en billig bios, der er ikke de funktioner du snakker om :)
De eneste funktioner jeg kan ændre er: Indstille tid, Password på opstart, Boot rækkefølge.

Skal vi dødsdumme DVD drevet?

M.v.h.
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2011 - 16:54 #14
Ok, det er fordi din bios er "låst" for ændringer.
Ja, jeg må nok vende tilbage til første linje i #6
Nu kan drevet jo godt være defekt da den ikke registre det, når du har haft det ude og inde af maskinen.