Avatar billede hsund Juniormester
22. november 2011 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Side 2 til faktura i C5, version 4,0

Hej, Jeg har brug for at lave en side 2 til min faktura (det er en formular med fortryk kunde navn, ordre nr. mm), det skal helst lave i rapportgeneratoren, men da min faktura slutter med PgFt, giver det mig en del problemer.

Håber nogen kan hjælpe.

Hsund
Avatar billede up2nogood Nybegynder
22. november 2011 - 21:12 #1
Kan du ikke bruge #Rep_NewPage(1), og eventuelt i sammenhæng med &LinesLeft?
Avatar billede hsund Juniormester
23. november 2011 - 13:51 #2
Hej up2nogood,

Tak for oplysningen, men hvor skal jeg gøre hvad?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
23. november 2011 - 14:33 #3
Er det fordi dine almindelige fakturalinjer fylder 1 side, og du gerne vil have udskrevet side to herefter?
Så kan du lave en Rep_NewPage(1) i Post-search på Ssaleslinearch.
Skal du så have nogle specielle linjer skrevet ud, skal du nok have en control linje som du styrer via #Rep_Execute.
Avatar billede spholst Nybegynder
23. november 2011 - 15:39 #4
Du kan ikke lave det i rapportgeneratoren. Det kræver, at du har en ledig rapporttilretning og selv da er det en forholdvis tricky sag.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. november 2011 - 15:49 #5
Lidt afhængig af om det er en side 2, der blot er tekst eller om der skal stå noget specielt, så regn med et par timer for en programmør. Vil du selv prøve, så skal du være lidt mere præcis i dit spørgsmål - hvad er det helt konkret, der skal være på side 2?

Mvh Maria
Avatar billede hsund Juniormester
25. november 2011 - 10:50 #6
Hej Mariaf,

Præcis det jeg skal bruge er "kun" et tekst dokument, som følger efter vor faktura. og har ikke noget med vor faktura at gøre, dog skal jeg bruge kunde navnet fra fakturaen (det kommer fra OrdKartArkiv), håber dette er lidt mere præcis.

Hsund
Avatar billede mariaf Juniormester
25. november 2011 - 13:41 #7
Lav en rapport i rapport-genereatoren på baggrund af Ordkararkiv, og kun med kunden. Lav tekstlinerne på rapporten.

Kald rapporten fra Exit-triggeren på faktura med den parm, der nu er relevant (transaktion er nok bedst)

Mvh Maria
Avatar billede hsund Juniormester
25. november 2011 - 15:59 #8
Tak for svaret, Jeg laver en rapport som jeg kalder "følgebrev" dette brev skal nu skrives ud hver gang jeg laver en faktura, jeg kalder rapporten fra EXIT-triggeren på fakturaen (ALT+F6), CTRL+F6) formler - EXIT! hvad skriver jeg her?

Hsund
Avatar billede mariaf Juniormester
06. december 2011 - 20:54 #9
Vælg med Ctrl+F6 - c5 navne - rapporter og så den med Process 15

Mvh Maria