Avatar billede theoneandonly Nybegynder
22. november 2011 - 17:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til læsning af crashdump-fil efter bluescreen

Hej alle

Jeg har tidligere fået fremragende hjælp herinde til at læse og analysere en crashdump fil. Er der nogen der kan hjælpe med det igen? Min win7 PC har fået en ærgerlig tendens med at genstarte helt umotiveret. Har fået følgende meddelelse:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    1e
  BCP1:    FFFFFFFFC0000095
  BCP2:    FFFFF800033338EF
  BCP3:    FFFFFA8009B0DB50
  BCP4:    FFFFF8800A1589D8
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\112111-21512-01.dmp
  C:\Users\Christian\AppData\Local\Temp\WER-72306-0.sysdata.xml

Mit spørgsmål er så om en af jer måske ville hjælpe mig med at læse og tyde .dmp-filen.

På forhånd tak,
Christian
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2011 - 18:49 #1
Jeg er ikke god til at tyde disse, men har du tjekket disken for fejl?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2011 - 07:35 #2
denne her kan læse mini dump filer

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

der står intet i det du har vedsendt

hent den bl.a her

http://www.afterdawn.com/software/system_tools/system_information/bluescreenview.cfm

m.v.h
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
23. november 2011 - 16:41 #3
Tak for linket. Har kørt det og det ser ud til, at det med undtagelse af en enkelt gang er en proces/fil ved navn ntoskrnl.exe, der foresager bluescreen'en. Er der nogen af jer, der ved hvad det for en proces? (Udover at det er en windows-fil) Og hvad er mere interessant: Hvad kan man gøre ved problemet?

På forhånd tak,
Christian
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
24. november 2011 - 14:20 #5
Igen tak for links. Må indrømme det virker ret kompliceret. Kender I ikke et "repair"-program, der kan hjælpe en?
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
24. november 2011 - 14:53 #6
...Hvad med et program som CCleaner? Ville det kunne hjælpe?
Avatar billede skarby Nybegynder
26. november 2011 - 02:36 #7
Hej kunne det tænkes sig at du spillet WOW da det skete.? den fjel-kode du skriver har jeg også lige fået. :(
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 09:25 #8
nu er det sådan at du skulle kunne læse din mini dump fil og der buger man den jeg viste dig

den viser så havd fejlen skyldes
der findes ikke noget program der med spredehagl kan reparere - det er derfor man finder den direkte fejl og så går den vej

der findes indtil flere testprogrammer der måske også kan hjælpe dig men det er en anden historie

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2011 - 08:53 #9
var det løsningen
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
14. februar 2012 - 15:54 #10
Beklager den lange svartid... Men her er point for hjælp til at læse crash dump filen. Tak! :)

Nu handler det så "blot" om at løse problemet :) Opretter et nyt spørgsmål til det.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:42 #11
hvad stod der under den mini dumb fejl