Avatar billede agf2413 Nybegynder
23. november 2011 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

to <form> efter hinanden skifter linje.

I min html kode har jeg to form lige efter hinanden som skifter form.
de to form står inde i en tabel som bliver udskrevet med php.

Mit problem er at jeg ikke kan få de to form til at stå ved sidan af hinanden (altså uden at skifte linje).

Min udsnit af koden kan ses her:
http://pastebin.com/B4rbWK9p

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2011 - 16:53 #1
style="display:inline;"
i begge <form...
Avatar billede agf2413 Nybegynder
23. november 2011 - 17:19 #2
Du skulle bare vide hvor længe jeg har ledt efter det.
Super det virkede som det skulle, tak for hjælpen!

du smider bare et svar så får du point.
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2011 - 17:54 #3
<ole>

Det, der generer, er ikke, at en form er et block element. Problemet er dets margin, hvor du bør bruge margin:0 i stedet. Så bevarer du formens naturlige opførsel og slipper samtidig af med dens ekstra margin  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede agf2413 Nybegynder
23. november 2011 - 18:05 #4
Skal jeg ikke kunne sige, men kan sige dig at hvis jeg udskifter style="display:inline;" med style="margin:0;"  virker det ikke.

Så tror jeg holder mig til #claes57 svar. Men tak for forslaget.
Er også meget muligt jeg har misforstået dig og du ikke vil have margin:0 i begge form.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2011 - 18:22 #5
et svar
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2011 - 18:47 #6
Undskyld, det hjælper at læse spørgsmålet! Jeg troede fejlagtigt, det var 'vertikal luft', du ville have væk. Skal de stå ved siden af hinanden, skal du naturligvis bruge display ... men display:inline-block!

Konstruktionen:

<form><input></form>

- er ikke valid. Et input element kan som bekendt ikke være 'barn' af en form. Skal koden være valid (og det skal den naturligvis!), skal input elementet indlejres i et block element, f.eks:

<form><div><input></div></form>

Da et inline element ikke kan indeholde et block element, er du med andre ord nødt til at bruge inline-block  *o)
Avatar billede agf2413 Nybegynder
23. november 2011 - 21:27 #7
Der tabte du mig lidt olebole.
Men virker som om du vil hen af hvad claes57 siger med inline.

Som det er nu virker style="display:inline;" så er nok det jeg bruger.
Er muligt det ikke er helt optimalt men det virker :D

Tak for i gad og se på det.