Avatar billede horizon Nybegynder
23. november 2011 - 18:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til SSL og TLS i java via sockets

Hej eksperter,

Jeg synes at have søgt og søgt, men kunne ikke finde noget præcist svar.

Hvis jeg laver en java server socket via javax.net.ssl.SSLServerSocketFactory.getDefault().createServerSocket(1234)
og så laver en java socket via SSLSocketFactory.getDefault().createSocket(1234)

vil disse så kommunikere med hinanden via en SSL, eller SSL/TLS forbindelse?

Jeg ved ikke om det er mig der blander begreberne sammen, eller jeg bliver snydt af klassernes navne, eller om jeg har fat i nogle helt forkerte klasser.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2011 - 20:58 #1
Java SSL* klasser understoetter baade SSL og TLS.

Den kode du viser vaelger en default.

SSLContext.getInstance("SSLv3").getSocketFactory()
SSLContext.getInstance("TLSv1").getServerSocketFactory()

henter en som mindst understoetter den angivne standard, men maaske flere.

Det er ihvertfald hvad Google fortaeller mig!
Avatar billede horizon Nybegynder
11. december 2011 - 20:10 #2
Ah super.

Smid et svar for at få dine point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2011 - 15:34 #3
ok