Avatar billede thmi99 Nybegynder
26. november 2011 - 13:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

kraftig router og access point

Hejsa

Jeg har fået ny bærbar med n så routeren er selvfølig til den.
Men jeg skal også bruge en der er kraftig til g tror jeg det er... den skal bruges til smartphonen det er på loftet. måske med en access point.

Skal router og være af slags?
Og vil hjælpe med at finde et sæt i middel klassen?
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 17:31 #1
Hvilken telefon har du? De fleste nye understøtter n netværk. Hvorfor skal den være kraftig?
Avatar billede thmi99 Nybegynder
26. november 2011 - 18:34 #2
Samsung galaxy s2
Så bærbar og mobilen kan bruges på 1. Sal.

Lige nu har vi TDCs lorte udstyr og det giver 0-1 streg og 1 er hvis vi er meget heldige
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 19:16 #3
Er det i hus? Har TDC routerren udvendige antenner? Hvis den har, så prøv at dreje en af antennerne i retning af hvor du ønsker signal. Din telefon har n netværk, så intet behov for g.
Avatar billede thmi99 Nybegynder
26. november 2011 - 20:19 #4
Nej ingen antenne. Og jeg slipper heldig snart af med det TDC lort.
Fedt med n, vil den format kunne nå længere?

Ellers må det blive en access point.
Skal man have have udstyr af samme mærke?
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 20:33 #5
Jeg fornemmer at du ikke er så glad for TDC ;O)
Men hvis du skal have en ny router, vil jeg nok sige, at du skal kigge på en med udvendige antenner. De kan peges i den retning som signalet skal sendes i. Mener ikke at der er forskel på rækkevidden på g og n. Du behøver ikke vælge udstyr i samme mærke, men du vil have større chance for at tingene spiller sammen, hvis det er af samme mærke.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. november 2011 - 10:47 #6
Jeg selv bruger p.t. en router fra LinkSys (WRT-120N) som er en af de lidt billigere, men stadig i en fornuftig kvalitet.
Den har IKKE udvendige antenner, men det er ikke umiddelbart noget problem her.
Jeg har både bærbar og mobil koblet op mod den, og det fungerer rigtigt godt... Mobilen kan jvf. speedtest.net applikation (på Android) klare 25mbit ned og 3mbit op, hvilket er ret godt da min linie er en 30/3mbit. Samme resultat opnås i øvrigt endda med kablet pc.

Vær dog opmærksom på at signalet fra routeren er meget følsomt overfor stål i bygningen, da det kan fungere som et såkaldt Faraday bur (standser radio signaler). Dette gælder ALT der bruger radiosignal.

Hvis du absolut vil have med antenner så er storebroren til min (WRT160NL) født med dem.
Avatar billede fhansen82 Mester
27. november 2011 - 10:59 #7
Som snowmandk siger, så er der både mulighed for indvendige og udvendige antenner. Det afhænger så af din situation og placering, hvad du har brug for. Med indvendige antenner får du et meget spredt signal, og med udvendige får du et mere direkte placeret signal. Efter min mening, så skal man vælge en med udvendige antenner, hvis man har behov for et godt signal i flere retninger. Tror de indvendige egner sig bedst til en kort distance, fx. router placeret i stue, og dækningen skal være rundt i stuen plus tilstødende værelser. Hvis vi snakker flere etager eller værelser for enden af gange, køkken osv., så kan det være mere aktuelt med udvendige antenner. Hvor lang en distance snakker vi om, at signalet skal nå og hvilket byggeri bor du i?
Avatar billede thmi99 Nybegynder
27. november 2011 - 11:31 #8
Takker. Er blevet meget klogere
Send svar for point
Avatar billede fhansen82 Mester
27. november 2011 - 11:41 #9
Som en sidste kommentar så, så kan du hente 2 programmer fra Android Marked:

Wifi Analyzer: Her kan du se en masse info om tilgængelige netværk, og deres tilstand.

Xtremelabs speedtest: Her kan du teste down- og uploadhastighed på din internethastighed.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. november 2011 - 11:44 #10
Så kan du selv vælge hvordan points skal fordeles :)