Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
26. november 2011 - 19:47 Der er 6 kommentarer

Køb af ny bærbar...

Jeg skal ud og købe 2 nye bærbar pc.

De skal kunne bruge til af spille spil, primært sim 3.
samt gå på nettet, se lidt film, bruge itunes og kunne lave studiearbejder.

Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge.

Måske en der har forstand på det kan fortælle mig om hvad jeg skal kigge efter.

Har kigget på nogen i el giganten.

www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/PADV66B42EO/hp-pavilion-15-6-barbar-computer-dv6-6b42eo

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SAMNPRF511S07/samsung-15-6-barbar-computer-rf511

vil også gerne vide hvad der er forskellen på amd og intel...
Avatar billede pstidsen Novice
26. november 2011 - 21:10 #1
De to pc'er du linker itl er ret overkill i forhold til hvad den skal bruges til. Se bare system req for Sims 3: http://www.thesims3.com/game/systemreq

Forskel på amd og intel:
Man kan ikke sige at den ene generelt er bedre end den anden. Det jeg har hørt er at Intel larmer efter hvor meget den bliver "presset" og amd larmer konstant en lille smule.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
26. november 2011 - 21:19 #2
ja, men vi har alle de sims spil man kan købe samt ca 10 gb downloads. Så jeg tænkte at grafikken skulle være god og jeg vil være sikker på at det ikke køre mega langsomt... og det kommer jo hele tiden nye sim spil til :-)

Tror du vi ville kunne nøjes med en mindre pc ?
Avatar billede pstidsen Novice
26. november 2011 - 21:58 #3
Tag en af de her to: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6303609;5846465

Forskellen mellem de to: Den til højre har Bluetooth, men "kun" 500 GB HDD, mens den til venstre ikke har BT, men 750 GB.
Avatar billede mikaelch Novice
03. december 2011 - 19:36 #4
jeg ville også klart vælge asus set i forhold hp så den på edb.dk valgte i tråden synes jeg er perfekt
Avatar billede lasan2night Nybegynder
09. december 2011 - 14:16 #5
Jeg ville nu holde mig fra Pavilion serien fra HP.. For dårlige erfaringer med servicen..

Et godt grafikkort, og en i5 processor bør være den vej du skal gå.
Jeg ville kigge på noget i denne retning - i5 processor, 6GB ram, 640GB harddisk, og GeForce GT520 grafikkort: http://shop.1tegration.dk/PartDetail.aspx?q=p:4182038;c:36159;gr:0

Acer er det mest solgte mærke i Danmark, og med rette
Avatar billede pstidsen Novice
09. december 2011 - 14:56 #6
#5: Du anbefaler godt grafikkort og finder en pc med 520m grafikkort. Er det dit alvor? :-o 520m er altså et ret dårligt grafikkort! De to jeg har fundet er med 540m som er langt bedre! De er dog "kun" med 4 GB RAM, men det er da også rigeligt til Sims.