Avatar billede giismo Novice
27. november 2011 - 20:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

frysning

Hej

er der nogen der ved hvor man kan finde et system hvor man kan scanne hele sin computers hardware for fejl eller defekt, det skal kunne gøres via en bootdisk da mit system fryser efter noget tid.

har prøvet at geninstallerer mit system, men fryser stadig, har også prøvet at udskifte ram moduler men uden held.

så der må ligge en eller anden hardwarefejl som man burde kunne scanne sig frem til på en eller anden måde.

send gerne et link til en evt. løsning.

på forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2011 - 20:25 #1
En nærligende ting er at den bliver for varm
så du skal have den rengjort i CPU/blæser osv.
http://www.fromsej.dk/html/rens.html

Det er tillige muligt at du skal have ny kølepasta på:http://www.tweakup.dk/article/164/dk/
Avatar billede giismo Novice
27. november 2011 - 20:37 #2
hej haverslev

har rengjort cpu blæseren og kølleren, og temperaturen så umeldbart fint ud.
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2011 - 20:44 #3
Hvis det er OK med temp osv.

så hent og installere Slimdrivers
Start det op og kør en SCAN
Hent og installere de drevet den finder og sig jag til at lave et gendannelses punkt ved den første driver du installere, hvis du installere andre efterfølgende, så behøver du ikke at lave dette systemgendannelse, men blot genstarte maskinen efter hver installation af de enkelte drivere.
http://dw.com.com/redir?edId=3&siteId=4&oId=3000-18513_4-75279940&ontId=18513_4&spi=be8f0a48062bccc3e8b0eada099bccaa&lop=link&tag=tdw_dltext&ltype=dl_dlnow&pid=12138662&mfgId=10073687&merId=10073687&pguid=TtKSJAoOYJEAACfHQjMAAAEN&destUrl=http%3A%2F%2Fdownload.cnet.com%2F3001-18513_4-75279940.html%3Fspi%3Dbe8f0a48062bccc3e8b0eada099bccaa
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2011 - 20:50 #4
Avatar billede giismo Novice
27. november 2011 - 21:01 #5
vil jeg meget gerne, men problemet er bare at maskinen når at fryse inden jeg for installeret noget som helst.

derfor skal bare være et system jeg kan boot op på, og som kan scanne alt min hardware for fejl eller defekt, så jeg evt. kan udkifte en defekt eller udbedre en fejl ud fra det scannet resultatet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 21:19 #6
Frøs den også lige med det samme efter geninstallationen, eller var det kun efter du har hentet opdateringer og installeret diverse programmer?
Avatar billede Yunas Nybegynder
27. november 2011 - 21:20 #7
Du kan enten rense din cpu blæser eller bytte ram og måske kan det være din grafikkort ( Har selv prøvet og det virkede)
Avatar billede Yunas Nybegynder
27. november 2011 - 21:26 #8
ja
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 21:35 #9
yunas
Hvorfor lægger du svar, når du ikke ved om det du har kommet med er løsningen?
Det er normalt at alle indlæg køres som kommentar, indtil den rette løsning er fundet. Så giver spørger nemlig besked til den hjælper som har kommet med løsningen om at lægge svar, så tråden kan lukkes.
Nu kan tråden jo ved et uheld måske blive lukket med et svar som ikke er løsningen.
Forstår du hvad jeg mener med det?
Avatar billede giismo Novice
28. november 2011 - 07:11 #10
220661

ja den fryser lige efter geninstallationen, og når ikke at installere div. programmer.

derfor må der være et eller andet boot system jeg burde kunne bruge til en finde en evt. hardwarefejl eller defekt.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 08:10 #11
hent hirens og lav en dvd på RW dvd - genskriv bar dvd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se lige på denne her

Hard Disk Tools

denne her måske

HDTune 2.55 HD Tune is a hard disk health, benchmarking, error scanner and information tool

eller muligvis denne her

IBM Hitachi Drive Fitness Test 4.16 quickly and reliably tests SCSI, IDE and SATA drives

men test lige dine ram for fejl først
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2011 - 09:25 #12
Start op i Fejlsikret tilstand med netværk og se om ikke du kan holde den kørende og installere div. drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2011 - 16:09 #13
Bliver fejlen logget i systemloggen?
Højreklik computer-administrer-logbog.
Deb kan du også tjekke, hvis du kan starte i fejlsikret tilstand.