Avatar billede thomas_n Nybegynder
28. november 2011 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Array, collection, dataset...?

Hej,

Jeg er i gang med at udvikle en applikation, der løbende får informationer om forskellige brugeres telefon status. Som f.eks. at de er optaget, at røret er løftet af, taler i telefon, hvem de taler med o.s.v.

Når applikationen starter, henter jeg informationer om de enkelte brugeres lokalnr.

Meningen med applikationen er at man løbende skal kunne se de enkelte brugeres status i en datagrid.

Mit spørgsmål er, hvad er bedst at bruge til at opbevare disse data, som indeholder felterne Id, Lokalnr, Status.

Felterne Id og lokalnr er statiske. Forstået på den måde at de bliver indlæst når applikationen starter og så ændrer de sig ellers ikke. Det er kun feltet status, der løbende ændrer sig og det skal gerne vises i en datagrid.

Indtil videre hælder jeg til at opbevare dataene i et dataset, da det er forholdsvis nemt at opdatere det enkelte statusfelt løbende, men er det den bedste løsning?

V.h.
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2011 - 14:53 #1
Ud af DataSet, X[] og List<X> ville jeg nok foretraekke List<X>.

Fleksibelt og ikke knyttet til database.
Avatar billede thomas_n Nybegynder
28. november 2011 - 20:44 #2
Hej Arne,

Tak for dit input. Havde ikke tænkt på den mulighed, men prøver at arbejde med dit forslag.

Sender du et svar.

V.h.
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2011 - 21:50 #3
svar