Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
29. november 2011 - 15:42 Der er 1 kommentar

problem med double click og document.getElementById(id).contentWindow.getSelection()

Hej Eksperter,

jeg sidder og roder med en lille editor og i den forbindelse skal jeg kunne fange en given text selections parent node og det kan jeg som sådan også godt med koden som er her under. hvis man maker teksten ved at holde musse knappen nede og trække så bliver parent fanget fint!

men problemet er at hvis man maker et ord ved at double click på det så "fejler koden" eller retter parent bliver ikke fanget. Er der nogle der kan se hvad grunden til det er ??

if (document.getSelection) {
    sel = document.getElementById(id).contentWindow.getSelection();
    if (sel < 0)
        ParentNode = iEditor.getRangeAt(0).startContainer.parentNode

}
else if (document.selection) {
    sel = iEditor.selection.createRange().text;
    if (sel < 0)
        TheParentNode = iEditor.selection.createRange().parentElement();
}
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2011 - 16:24 #1
Hvad event har du bundet det op på ? husk document.ondblclick

/J