Avatar billede kennith Nybegynder
30. november 2011 - 20:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TYPE vs. ENGINE

Hej!

Jeg har i flere år lavet installationer af osCommerce og aldrig haft probelmer, men den sidste installation jeg lavede opretede den kun halvdelen af tabellerne. Det viste sig at de tabeller der ikke var oprettet alle havde TYPE=MyISAM jeg læste lidt på nettet og fandt ud af at man kunne skifte TYPE ud med ENGINE jeg prøvede dette og så blev alt oprettet som det skulle.

Nu er spøtgsmålet så er der nogen forskel på TYPE og ENGINE og hvis jeg skifter alle ud med ENGINE vil den så kunne køre på ældre MySQL servere?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2011 - 20:57 #1
TYPE blev fjernet fra MySQL's dokumentation for MySQL5.1+, men kigger man i dokumentationen fra 3.23, 4.0, 4.1 og 5.0 så står der at TYPE og ENGINE er én og samme ting.

Så jeg ser ingen grund til at bruge TYPE eftersom den er fjernet fra dokumentationen i de nyere versioner.

Her er et par links til kilderne hvor ovenstående er taget fra:
MySQL 3.23, 4.0, 4.1 Documentation
MySQL 5.1 Documentation
Avatar billede kennith Nybegynder
14. januar 2012 - 13:10 #2
Jeg beklager den lange responstid jeg havde glemt alt om dette spm igen.

Tak for din kommentar lig lige et svar så skal du få dine velfortjente proint :)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 21:48 #3
du får mit svar her.