Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. december 2011 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Behold link til oprindelig .ai-fil ved brug af smart object

Hvis jeg f.eks. har lavet et ikon i Illustrator, som jeg paster ind i Photoshop som et smart object for at bevare muligheden for at rette i ikonet i Illustrator, findes der da en metode, hvorpå jeg kan definere, at Photoshop skal åbne ikonet i den Illustrator-fil, som det oprindelig kom fra og ikke i et nyt Illustrator-dokument?

Grunden til, at jeg ønsker at gøre dette er, at jeg godt kan finde det lidt irriterende, at det oprindelige ikon i det oprindelige Illustrator-dokument ikke vil være opdateret i forhold til det, som er i Photoshop-filen, hvis jeg dobbeltklikker på ikonet (smart objectet) i Photoshop og ændrer det i det nye Illustrator-dokument, som åbner.

Kan nogen hjælpe med dette?
Avatar billede prodic Mester
01. december 2011 - 10:40 #1
Det kan desværre ikke lade sig gøre.
Eneste alternativ er at du kan vælge Replace Smart Object og derfra indlæse indholdet af den ændrede ai-fil.
En omvej men brugbar i nødstilfælde.
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. december 2011 - 13:02 #2
Tak for svaret. Det lyder også som noget, jeg sagtens kunne bruge. Det er i hvert fald bedre end at sidde og aligne på ny hele tiden. Men hvordan vælger jeg Replace Smart Object?
Avatar billede prodic Mester
01. december 2011 - 13:24 #3
Layer->Smart Objects->Replace
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. december 2011 - 13:45 #4
Fedt, tak! Det kan godt bruges. Du må gerne smide et svar.
Avatar billede prodic Mester
01. december 2011 - 14:57 #5
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. december 2011 - 15:37 #6
OK :)