jeg har aldrig arbejdet i Access, med er ret godt med i øvrige Office programmer.
Jeg skal til at arbejde med en eksisterende database og det kører fint i Access 2000. Nu har jeg indlæst den i Access 2003, men der kan jeg ikke få lov til at filtrer.
I hjælp menu'en står der, at man skal højre-klikke på kolonnen og derefter vælge "Filtrer efter". Det findes bare ikke i menuen, hverken aktiv eller in-aktiv!?!
Vælger jeg knapperne (eller filtreringsmuligheder under Poster-menuen), får jeg ikke noget dialog-boks frem, hvor jeg kan indtaste kriterier), den filtrer bare efter et eller andet filfældigt.
I 2000 versionen er oprettet filtrerings-knapper efter hver kolonne-navn, hvor jeg kan angive værdien og om det skal være: lige med; over; under osv.
Det slår mig at du måske ikke har de fulde redigerings rettigheder. Har du kreeret databasen fra scratch? Eller er det en db. du har "arvet" fra andre? Men hvorom alting er, så vil du helt sikkert have glæde af at læse et af de billige hæfter om Access der sælges fra alle kiosker, det vil spare dig oceaner af tid og ærgrelser.
ja jeg har arvet db'n og har alle rettigheder, jeg kan fint rette i den osv. Og den kører fint på en anden PC som Access 2000. Tak for tippet mht læsestof for dummies, men jeg føler at være på herrens mark, når hjælpe-menuen angiver at bruge "Filtrer efter" i genvejs-menuen og netop "Filtrer efter" ikke er med på listen...
Alle Menuer er kontekstbetinget. Og i min Access 2003 kan jeg snilt anvende diverse filtre, men betragter muligheden for værende usigelig uinteressant, da ethvert filter er hamrende uinteressant så snart det er anvendt en gang, præcis ligesom dagens ret i går.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.