Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
03. december 2011 - 14:55 Der er 2 kommentarer

Problemer med fobindelse mellem TV og PS3

Hej

Jeg har netop anskaffet mig en PS3, som er sat til et fladskærm af ældre dato. Jeg ved ikke engang om fjernsynet er "HD Ready".

Der er som sagt problemer med forbindelsen mellem disse. Ind imellem forsvinder billedet fra min PS i nogle få sekunder og kommer så tilbage.

Der er ikke nogle problemer med forbindelsen mellem min computer og TV'et. Jeg har prøvet at bytte kabler - dette resulterer i at min PS slet ikke kan få forbindelse til mit TV.

kablet hvor det flimrer er ca. 1,5m langt - kablet hvor der slet ikke er forbindelse er 10m langt. Det er begge HDMI kabler. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad årsagen til problemet kan være og hvad jeg evt. skal udskifte for at det kommer til at virke. Jeg har imidlertid ikke noget "ekstra" fjernsyn jeg kan teste det på.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede Gregers_Schwarz Nybegynder
04. december 2011 - 22:49 #1
Den er svær den her...
Umiddelbart ville jeg råde dig til at gå til butikken hvor du har købt Playstationen..

Bare et forslag...
:)
Avatar billede RuneDams Juniormester
12. december 2011 - 22:26 #2
Jeg har nogenlunde det samme problem. Mit tv går i sort når ps3'en skifter skærmopløsning (når den f.eks. går fra hovedmenuen til et spil, da hovedmenuen er i 1080p mens spil normalt er i 720p). Dog gør min pc det også (når den skifter skærmopløsning). Måske skifter din pc ikke skærmopløsning mens din ps3 gør det, og du derfor tror det er din ps3 der er noget galt med?