Avatar billede Flex81 Praktikant
05. december 2011 - 11:43 Der er 4 kommentarer

Nokia C7-00 Fra Engelsk til Dansk?

Hej derude..

Jeg har en Nokia C7-00 som jeg via Nokia software opdaterede for 1 måneds tid siden. Jeg var så uheldig at få den opdateret til Engelsk sprog i hele telefon, også ordbogen i sms, hvilket gør at jeg skal trykke hvert enkelt bogstav når jeg skriver sms.

Hvordan får jeg ændret det sprog så jeg igen får Dansk?
Er der evt en der kan linke til en fil der kan lave den om, eller evt en butik nær Ringsted?

Telefon vil have 250 kr for det, og der skal telefonen sendes ind, og det kan jeg ikke vente på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2011 - 12:15 #1
Kan du ikke vælge dansk her:
Vælg Menu > Indstillinger og Telefon > Berøringsinput > Skriftsprog.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2011 - 12:18 #2
Eller tjek om du kan angive sprog denne vej: Menu > Programmer > Værktøjer > Tlf.opsæt.,
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2011 - 12:18 #3
P.s.
Har ikke selv telefonen. Sidder og kigger brugervejledningen igennem :)
Avatar billede Flex81 Praktikant
05. december 2011 - 12:37 #4
Nej telefonen er på mange andre sprog end Dansk..

Undersøgte sagen nærmere, det viser sig at telefonen er parallelimporteret fra Tyskland, Mobilio.dk som solgte mig telefonen ændre når de får telefonen den til Dansk, men hvis man så opdatere via nokia's software, så husker telefonen at den er fra tyskland, og sletter dermed det Danske sprog 100%.

Ifølge nokia og købeloven skal forhandler oplyse på kvitteringen, om at den er parallelimporteret, men det fremgik kun af produktbeskrivelsen i deres webshop, men som altid mener de at de har gjort det korrekt, og jeg gider bare kæmpe med dem, så derfor dette spørgsmål om hvordan jeg får den tilbage til dansk via min computer.