Avatar billede joker1129 Nybegynder
05. december 2011 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Teamviewer problemer

Hejsa

Jeg har brugt teamviewer i et stykke tid både privat og arbejdsmæssigt, hvor det har virket upåklageligt.

Jeg fik så for et par uger siden et nyt 4G/LTE modem fra firmaet. Når jeg plugger modemet i og installerer det virker det ok, men jeg kan så tilgengæld ikke åbne teamviewer.

Jeg kan se at det godt nok starter under processer, men interfacet kommer aldrig op på skærmen.

Jeg kan så ved at gendanne ´systemmet til før installationen af modemmet godt få teamviewer til at virke igen... Det er ikke nok blot at afinstallere modemme igen.

Lidt info:

Styresystem: Windows 7 ultimate
Modem: Telia 4G / ZTE MF820 USB modem
Avatar billede jokkejensen Novice
05. december 2011 - 14:17 #1
og teamviewer 7
Avatar billede jokkejensen Novice
05. december 2011 - 14:20 #2
og er du sikker på du ikke får en privat ip adresse af det modem ? ex 10.x.x.x ?

Det er ikke alle 4g modemer der får en WAN ip, men noget lignende en vpn tunnel til deres udbyder, hvorfor remote værktøjer/server lignende tjenester aldrig bliver en option.
Avatar billede joker1129 Nybegynder
05. december 2011 - 14:39 #3
Problemet er det samme selv om jeg er på fast wired netværk og wifi.

Teamviewer kommer ikke frem med det grafiske layout, det kører kun i baggrunden under processer.

Fejlen er ikke kun lokaliseret ved teamviewer v7 men også ved installationen af v5 og v6
Avatar billede jokkejensen Novice
05. december 2011 - 15:26 #4
Afvikles teamviever i taskmgr som din aktive bruger, nyere versioner starter jo OGSÅ op som en tjeneste? og sry to ask, men du har foldet de små iconer op nede ved uret, der gemmer den sig efter den er startet.
Avatar billede joker1129 Nybegynder
06. marts 2012 - 08:02 #5
Det endte med at jeg geninstallerede windows... DEr var flere problemer der havde indvirkning på fejlen vidste det sig
Avatar billede Roos Nybegynder
31. maj 2012 - 18:49 #6
Hjalp det så? Har præcis samme problem...