Avatar billede snuppy123 Nybegynder
05. december 2011 - 15:59 Der er 5 kommentarer

Harddisk optager / DVD

Hejsa,

jeg skal ha skiftet min dvd optager ud (den kan åbenbart ikke optage mere, skriver bare "denne dvd er ikke gyldig" eller noget lignende selvom den har virket masser af gange før.. hrfm underligt...)

Nå men jeg ville jo gerne købe en blu ray HDD optager da jeg så får den ekstra gode blu ray kvalitet når jeg skal se en film, men jeg kan ikke finde ud af om en blu ray hdd optager kan brænde ned på skiver eller ej ??? Og HVIS den kan, er det så overhovedet muligt at afspille en given skive på ens bærbare der er med dvd afspiller ?

Alternativet er selvfølgelig så en DVD/HDD optager istedet, men hvad skal man gå efter ved køb af sådan en ??
Avatar billede fhansen82 Mester
05. december 2011 - 17:57 #1
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95647&PN=1&title=dvd-bluray-harddisk-optager

Jeg vil anbefalde dig, at kigge mere rundt på Recordere.dk hvis du søger spørgsmål på lign. elektronikting. De er rigtigt gode til at hjælpe lige på det punkt.
Avatar billede frem-ad Professor
05. december 2011 - 19:25 #2
Jeg var ude og finde en anden i april fordi min var gået i stykker.
Jeg var i bilka-fona-expert-2tal, og jeg fik denne samme besked alle steder. Der findes ikke rigtig så mange valgmulighedder, fordi, dem der er er med mpeg4 tuner (det er dem der er med blu ray) de optager i for god kvalitet, du kan optage en film i HD kvalitet og så må man ikke kunne få dem ud fra maskinen og så ekspedere dem videre, og det må man ikke pga. kopi rettighedder, så nej det kan du ikke få, så der er ikke mange der producere længere af den grund og folk vil have den høje kvalitet, men det må man ikke pga. lovgivningen så det de optager bliver hvor det er. Bilka-fona-2tal havde solgt deres rester ud for over et ½år siden, expert havde et par gammel med "normal" tuner, til og stå stadigvæk, men de havde ikke de funktioner, som jeg ville have.
Så det endte med jeg var forbi mit lokale panasonic center de havde fordi panasonic stadig producere, og den havde de fleste af de funktioner jeg efterlyste, men den er med alm. dvd afspiller/brænde og med alm tuner.
Avatar billede frem-ad Professor
05. december 2011 - 19:29 #3
Avatar billede npad Nybegynder
13. april 2012 - 15:06 #4
Avatar billede frem-ad Professor
13. april 2012 - 17:27 #5
npad de 4 kan stadig ikke brænde det på disc hverken direkte eller fra Harddisk og så over til dvd eller sende det over på pc'en stadig i digital format og så brænde det ud via den.