Avatar billede Essendrup Nybegynder
06. december 2011 - 08:49 Der er 6 kommentarer

Mailform med ASP / ASP.NET

Hej Er det muligt at lave en mailform på min hjemmeside når jeg køre ASP / ASP.NET eller skal jeg have den lavet om til PHP..? Jeg har nemlig forsøgt at lave en et par stykker men de virker ikke rigtig..
Avatar billede mjdigital Nybegynder
06. december 2011 - 09:18 #1
Hejsa :)

Følgende link fungere perfekt. Har selv lige testet.
http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/12/10/432854.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2011 - 10:17 #2
Alt du kan lave i PHP kan du også lave i ASP.NET.
Avatar billede Essendrup Nybegynder
06. december 2011 - 12:28 #3
Okay.. Det kan være det bare er mig der ikke har forstand på det så..!:-(

Jeg får denne besked når jeg afprøver den..

HTTP Error 404.0 - Not Found
The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Detailed Error Information
Module    IIS Web Core
Notification    MapRequestHandler
Handler    StaticFile
Error Code    0x80070002

_________________________________________________________________

Koden jeg skriver ind ser sådan ud..

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252" />
<title>Kundeoplysninger</title>
</head>

<body>

<FORM method="post" action="%20(...)%3Cinput%20type="hidden" name="recipient" value="min@mail.dk">
<br />
<input type="hidden" name="subject" value="Kundeoplysninger">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.minhjemmeside.dk/ (...)
<table>
<tr><td >Navn:</td><td colspan="2">Navn:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input name="Bnarn" type="text" /></td></tr>
<tr><td >&nbsp; Adresse:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </td><td colspan="2">&nbsp;<input name="adr" type="text" /></td></tr>
<tr><td >&nbsp; Postnr. og by: </td><td colspan="2"><input name="post" type="text" /></td></tr>
<tr><td ><br />
Telefon nr.:&nbsp;&nbsp; </td><td colspan="2"><input name="birth" type="text" /></td></tr>
<tr><td >&nbsp; Mobil nr.:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </td><td colspan="2"><input name="fnavn" type="text" /></td></tr>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<tr><td >Email:&nbsp; <input name="tlf" type="text" /></td></tr>
<tr><td ><br />
Firma:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </td><td colspan="2"><input name="mail" type="text" /></td></tr>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Cvr.nr.:&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<tr><td></td><td><input name="str" type="text" /></td><td><input name="nyheds" type="checkbox"  checked /></td><td> Ja, jeg vil gerne modtage nyhedsbrev om næste arrangement</td><td></td></tr>
</table>
<input name="Send" type="submit" value="Send" />
</FORM></body>

</html>
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2011 - 14:48 #4
Det er der heller ikke meget .NET over og samtidig er der vist gået noget galt under copy/paste. Prøv at tag et kig på denne; http://www.aspnettutorials.com/tutorials/email/add-contactus-form-asp-csharp.aspx
Avatar billede Essendrup Nybegynder
06. december 2011 - 21:48 #5
Hmm.. Syntes lige jeg er gået lidt kold i det nu.. Kan heller ikke rigtig få det til at virke.. Jeg vender lige tilbage, når jeg har kigget lidt mere på.. Mange tak for hjælpen indtil videre..
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2011 - 23:14 #6
Der er ingen der har sagt at det skal være let - heldigvis har visual studio gode værktøjer til debug :)