Avatar billede kim1a Ekspert
06. december 2011 - 08:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skabelonark der autoopdaterer

Hey Excel eksperter

Er der en løsning til min lille udfordring?

Jeg laver regnskaber for en række filialer, i den forbindelse ville jeg meget gerne have et faneblad som er skabelonen på måden regnskaberne er opstillet på. Jeg vil meget gerne kunne gøre det således at indsætter jeg en linje i denne skabelon forstår Excel at der skal en tilsvarende linje ind i hvert eneste af de efterfølgende faneblade.

Al data hentes ud og bearbejdes i andre ark, hvorfor der for hver filial er forskellige funktioner som henter fra disse ark, således er der "ingen logik" i måden disse hentes på, og det er nødvendigt at det kun er kolonne A og linje 1 der er ens med alle forrige ark.

Simple henvisninger virker ikke, da Excel forstår referencen som specifik (og derved hopper over linjenummeret hvis jeg indsætter en linje)
Avatar billede supertekst Ekspert
06. december 2011 - 09:11 #1
Hvis du sender en kopi eller model - så skal jeg forsøge.
@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. december 2011 - 11:54 #2
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Column = 1 Then
        kopierRækken Target.Row
    End If
End Sub
Private Sub kopierRækken(rækkeNr)
    Application.ScreenUpdating = False
    For Each ark In ActiveWorkbook.Sheets
        If ark.Name <> "Master" Then
            ark.Activate
            ActiveSheet.Rows(CStr(rækkeNr) & ":" & CStr(rækkeNr)).Select
            Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
            ActiveSheet.Range("A" & rækkeNr).Activate
            ActiveCell.FormulaR1C1 = "=Master!RC"
        End If
    Next ark

    Worksheets("Master").Activate
End Sub