Avatar billede Jomuhs Nybegynder
06. december 2011 - 19:08 Der er 6 kommentarer

Minecraft server

Hej
Jeg har et problem med min minecraft server med programmet minecraft server. Jeg har lavet en på min computer med den skole jeg går på's ip adresse, og da jeg så vil hjem og spille med min ven så virker den ikke, selvfølgelig går jeg ind og ændrer ip adressen som jeg har søgt på på nettet. har prøvet at gå ind på cmd og ipconfig og finde min ip adresse, men den virker kun for mig, hvad skal jeg gøre for at både mig og min ven kan spille både skolen og hjemme?
på forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 19:22 #1
altså du kan bruge serveren  når du er på skolens netværk men ikke hjemme?

Jeg vil tro det skyldes <t hjemme har du en firewall i din router og din skole måske ikke har  særlig meget sikkerhed i deres netværk :)
Avatar billede Jomuhs Nybegynder
06. december 2011 - 19:54 #2
Ja jeg kan logge på på skolen men ikke hjemme og har prøvet at slå firewall noget fra og det virker ikke! ellers tak
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. december 2011 - 20:00 #3
har du åbnet porten til spillet(serveren)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 20:21 #4
#2 At du slår firewall fra gør ingen forskel, du skal åbne porten som serveren benytter for at man kan forbinde til den..

Din routers firewall er ikke som en pc's eller som det du tror jeg mener.. forestil dig 3 maskiner på 1 router, hvis du vil kunne forbinde til pc 1 via port 25565 fra pc 3 så skal du åbne porten til pc1's lokale IP.. ligeså vel som hvis du sidder på skolens netværk og skal forbinde til en pc i dit hjem så skal du åbne port 25565 for serveren er bag touterens firewall (Den er os bag windows's men det foregår på en anden måde..
Avatar billede Jomuhs Nybegynder
07. december 2011 - 18:26 #5
Okay så tror jeg at jeg forstår det :-) Men hvordan åbner jeg så porten (jeg ved godt at jeg er lidt tung :-)) :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 18:48 #6
#5 Du går ind i din router, så hvis du KAN sætte DHCP op så gør det (Dette kan give maskinen en bestemt lokal IP) (Man åbner porte til bestemte IP'er.. og på denne måde vil KUN din maskine kunne have følgende IP..

Så går du ind i Portforward i routeren og åbner port 25565 (Hvis det er porten du benytter i spillet) og til IPen som maskinen hvor serveren er på)

Dernæst burde det virke :) (Dog kan det godt være du skal genstarte routeren.. samt pc..