Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
07. december 2011 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nye RAM

Hejsa ekspert

I går havde komplett.dk 16gb 1600 MHz DDR3 ram til 499. kr. så var jo nød til at bestille dem.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618011

MEN jeg er kommet i tvivl om hvor vidt min computer kan bruge dem.

Jeg har en i7-930 og et gigabyte x58 motherboard, det vil sige at det bruger 3-channel men disse ram er lavet til duel-channel.

MIT SPØRGSMÅL.

1) kan jeg sætte alle 4 RAM blokke i som om det var duel(og dermed bare ignorer den sidst channel ?

2) Hvis ikke jeg kan bruge alle 4 kan jeg så bruge de 3 og kører 3-channel med dem ?

Håber der er nogle der kan hjælpe :)

Vinkel
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 11:23 #1
Hvis jeg husker korrekt så får du tripple channel fordelen, den skulle gerne komme så snart der er min 3 blokke i din pc, har du over så burde du blot få et + i ydelsen.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
07. december 2011 - 11:25 #2
du kan sagtens smide dem i som var det dual.
Det de mener er at den understøtter OP til triple channel :)
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
07. december 2011 - 12:25 #3
Så det vil sige at jeg kan smide alle 4 blokke i uden at jeg ødelægger?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 12:31 #4
#3 Ja, hvis din maskine har 4 ram porte så kan den håndtere 4 x ram :)
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 12:33 #5
#3 Du skal dog huske at tjekke om din bundkort kan håndtere 16 GB af følgende ram type..
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
07. december 2011 - 12:40 #6
Det er slevføldig klart. Men tak for hjælpen jeg prøver :) og du smider bare et svar :)
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 12:42 #7
Får du her :)