Avatar billede jaw Nybegynder
07. december 2011 - 13:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

resize af store billeder

Hejsa.

Jeg har brug for at resize store billeder. Problemet er at imagecreatefrom bruger for mange ressourcer.

Er der nogen, der har et godt løsningsforslag?

Mange tak...
Avatar billede acore Ekspert
07. december 2011 - 17:42 #1
Den tråd vil jeg følge. Jeg har også haft det problem, men kunne løse det via indstillingerne.

Jeg googlede det lige, og tænkte, at du måske kunne blive inspireret, hvis ikke allerede du har prøvet?

Se fx http://stackoverflow.com/questions/12661/efficient-jpeg-image-resizing-in-php
Avatar billede jaw Nybegynder
07. december 2011 - 18:15 #2
Jeg har Googlet en del, og ender tit med ImageMagick, som også foreslås her. Men problemet med det er, at det skal installeres på selve php-serveren, ikke?
Avatar billede jaw Nybegynder
07. juni 2012 - 11:22 #3
Lukker, desværre uden svar...
Avatar billede NielsErikP Mester
07. juni 2012 - 12:27 #4
Hej...

Nu kan jeg se du har lukket, men er denne fantastiske guide noget der kan bruges:
    http://nfs.eksperten.dk/guide/1130